در پی اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی در بغداد، ایالات متحده تدابیر امنیتی را در شهرها و بناها و یادبودهای مشهور این کشور افزایش داده است.

نیویورک پس از ۲۵ سال آخر هفته بدون تیراندازی را تجربه کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، مقام‌های نیویورک، بوستون و لس آنجلس اعلام کرده‌اند که تدابیر امینتی را در پی ترور سردار سلیمانی تشدید کرده‌اند.

پلیس پارک‌های ملی آمریکا نیز اعلام کرده که در سراسر کشور نیروهایش را افزایش می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا این تدابیر امنیتی شدید شامل استقرار نیروها برای بناهای یادبود لینکن و جفرسون و همچنین مجسمه آزادی و یادبود واشنگتن هم می‌شود یا خیر.

ایالت نیویورک و مقام‌های ارشد شهری گفته‌اند که تهدید مستقیم و معتبری علیه آنها وجود ندارد. اما بیل دو بلاسیو، شهردار نیویورک گفته، حمله و ترور سلیمانی احتمالا چالش‌های جدید و بسیار عمیقی را برای این شهر ایجاد می‌کند.

فرماندار نیویورک نیز نیروهای گارد ملی را به فرودگاه‌های شهر اعزام کرده و گفته که نیروهای مذکور در حال بررسی و گشت هستند و آژانس مسئول رسیدگی به مترو، اتوبوس و خطوط ریلی مسافری شهری هم تدابیر امنیتی را تشدید کرده است.

اداره پلیس بوستون نیز همانند مقام‌های شهری نیویورک گفته، با وجود آنکه هیچ تهدید معتبری وجود ندارد، اما گشت‌ها را برای حفاظت از شهر و مردم ساکن در بوستون و مسافران افزایش می‌دهد.

مقام‌های کالیفرنیا نیز گفته‌اند که آنها در حال انجام اقدامات ویژه هستند.

کد خبر 476433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha