فاز اول شهربازی بوستان ۸ هکتاری بسیج در منطقه ۱۴ شهرداری تهران همزمان با فراررسیدن دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

بوستان بسیج

همشهری آنلاین/ مژگان مهرابی: بوستان بسیج بزرگترین پارک منطقه ۱۴ است که در حدود ۸ هکتار وسعت دارد. این بوستان به دلیل جاذبه هایی که دارد در ایام تعطیل مکان مناسبی برای تفریح و گردش اهالی و دیگر شهروندانی می شود که از راه های دور و نزدیک به این جا می آیند. به گفته «سیروس سیمچی» دبیر شورایاری محله تاکسیرانی، بوستان بسیج در واقع زمین های کشاورزی بوده که در اوایل دهه ۶۰ تبدیل به بوستان شده است. 

او در ادامه افزود: «بوستان بسیج یکی از مهمترین تفریحگاه های منطقه و جنوب شرق تهران به شمار می آید. با توجه به شهربازی و دریاچه بزرگی که در آن وجود داشت شهروندان زیادی برای گذران اوقات فراغت به این جا می آمدند. اما نکته مهم این که وسایل بازی بوستان بسیج با توجه به گذشت زمان فرسوده شده بود که شهرداری منطقه برای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان اقدام به نوسازی و ایجاد فضای بهینه برای بازی کرد. »

سیمچی با بیان این که بوستان بسیج دارای ۲ شهربازی روباز و سرپوشیده ویژه کودکان و بزرگسالان است که تجهیز آنها در ۲ فاز انجام می شود، گفت: «فاز اول شهربازی (روباز) در بهمن ماه و همزمان با دهه فجر افتتاح می شود.»

اگر چه این خبر خوشایندی برای شهروندان منطقه ۱۴ است، اما  «حسن براتی» رئیس اداره امور سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی که مجری بهسازی فضای بوستان و همچنین نوسازی وسایل شهربازی است گفت: «به دلیل پاره ای از مشکلات ممکن است فاز اول با کمی تاخیر به سرانجام برسد.» چرخ فلک با ارتفاع ۸۰ متر، تاب پرنده، کشتی صبا، سورتمه ماشین برقی ترن هوایی رودخانه وحشی و قالیچه سلیمان از جمله وسایل بازی در شهربازی ویژه بزرگسالان است. براتی در پایان خاطر نشان کرد: «وجود ایستگاه مترو شهید محلاتی در فاصله چند قدمی بوستان بسیج باعث می شود شهروندان به راحتی بتوانند به این مکان تفریحی رفت و آمد کرده و از امکانات آن استفاده کنند.»

کد خبر 476379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha