نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا به جمع چهره‌های مخالف جنگ علیه ایران پیوست و خواستار دخالت کنگره در جلوگیری از جنگ‌طلبی دانلد ترامپ شد.

ايلهان عمر

به گزارش همشهری آنلاین، ایلهان عمر در صفحات شخصی خود در توییتر و اینستاگرام به شدت علیه دخالت نظامی تازه آمریکا در گوشه‌ای دیگر از جهان فعالیت می‌کند. این نماینده دموکرات در صفحه خود در توییتر نوشت: «آنها می‌خواهند هر کسی را که علیه جنگ «همنشینی با دشمنان ما» یا «حمایت از تروریست‌ها» هشدار می‌دهد، متهم کنند. این همان واژه‌هایی است که ما را به جنگ با عراق کشاند. دوباره در این دام نیفتیم.»

عمر که سومالیایی‌تبار و نخستین زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکاست، در مطلبی دیگر در اینستاگرام چنین نوشت: «این آزمونی بزرگ برای کشور ماست. آیا ما اجازه می‌دهیم چند دهه ماجراجویی بیش از اندازه و نظامی‌گری ادامه یابد؟ یا کنگره دخالت می‌کند و با اعمال نقش قانونگذاری جلوی یک جنگ را می‌گیرد؟ دنیا دارد نگاه می‌کند.»

این نماینده دموکرات روز یکشنبه طرحی ارائه داد که استفاده از نیروی نظامی آمریکا علیه ایران را بدون تصویب کنگره ممنوع می‌کند و یکی از ده‌ها عضو مجلس نمایندگان است که خواستار حضور پررنگ‌تر کنگره در این شرایط خطیر شده‌اند. عمر تصویر «نه به جنگ با ایران» را چند روز پیش در اینستاگرام خود منتشر کرد.

کد خبر 476345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha