مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

۲۵۰ کانون سلامت محله در مناطق شهری و روستایی استان‌زنجان تشکیل شده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ۳۰۰ کانون برسد.  

سلامت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در امور اجتماعی استان زنجان سه‌شنبه ۱۷ دی در این خصوص به خبرنگاران گفت: طبق برنامه قرار بود ۱۵ درصد مناطق شهری و روستایی هر استان در سطح کشور زیر پوشش کانون سلامت قرار بگیرند که این رقم در استان زنجان ۴۰ درصد است.  

مقتدا شعوری، افزود: این استان بیش از برنامه هدف گذاری، کانون‌های سلامت محله راه‌اندازی کرده و در این راستا برنامه‌های متعددی برای توانمندسازی آنها نیز پیش بینی شده است.  

این مسئول ادامه داد: کانون‌های سلامت محله با هدف، کمک به افزایش مشارکت موثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله تشکیل شده است.  

وی اضافه کرد: تشکیل این کانون‌های سلامت محله علاوه بر احصاء مشکلات و شناسایی موارد توسط خود مردم، گامی بسیار موثر در برطرف کردن مسائل توسط دستگاه‌های‌متولی خواهد بود.  

شعوری افزود: برقراری عدالت سلامت، توجه به قشر آسیب پذیر به ویژه در مناطق حاشیه نشین، جذب مشارکت مردمی، احساس مسئولیت، مشارکت برون بخشی خیران، انجمن‌ها و سمن‌ها و در نهایت شنیدن صدای مردم از دیگر اهداف شکل گیری کانون‌های محله سلامت است.  

وی با اشاره به شاخصه‌های مهم افراد واجد سلامت اجتماعی گفت: افرادی که مسئولیت پذیر بوده و حقوق دیگران را می‌دانند، در جامعه شکیبایی را رواج داده و محیط خود را حفظ می‌کنند که این مهم از وجود سلامت اجتماعی در آنان حکایت دارد.  

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در امور اجتماعی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده ۵۰ کانون سلامت محله در مناطق شهری و روستایی این استان ایجاد می‌شود که مشارکت شهروندان می‌تواند در تحقق چشم انداز اهداف ترسیم شده این کانون‌ها بسیار اثر گذار باشد.  

سازمان بهداشت جهانی (WHO) سلامت اجتماعی را به عنوان یکی از مولفه‌های کلیدی سلامت معرفی کرده است و از نظر این سازمان سلامت اجتماعی به حالت سلامت کامل جسمانی، روانی و اجتماعی و نه صرفا نبود بیماری و یا ناتوانی فرد گفته می‌شود.  

کد خبر 476336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha