سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۱۴ قبضه سلاح شکاری طی ۱۰ روز گذشته از متخلفان شکار و صید در این استان کشف و ضبط شده است.

سلاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اداره کل محیط زیست خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۷ دی به نقل از تورج همتی گزارش داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این استان طی این مدت با دستگیری ۴۰ شکارچی متخلف در عرصه‌های طبیعی، ۱۶ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال کردند.

وی افزود: از این متهمان ۱۴ قبضه سلاح شکاری و حدود ۲۰۰ تیر انواع فشنگ کشف و ضبط شده است. شکارچیان متخلف ۶ رأس قوچ، میش و آهو و ۳۷ قطعه پرنده وحشی را از چرخه طبیعت حذف کردند و ۶ بهله پرنده ارزشمند بالابان نیز از آنان کشف شده است. همچنین در این مدت ۲ دستگاه خودرو سواری متخلفان توقیف شد.

همتی گفت: علاوه بر این ۸ شکارچی متخلف نیز به اتهام شروع به شکار بدون مجوز و غیرقانونی دستگیر و در قالب ۵ پرونده تخلف به مراجع قضایی هدایت شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: عمده تخلفات حوزه شکار و صید در ۱۰ روز گذشته را در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان‌های سبزوار، مشهد، تربت‌جام، سرخس، کلات، درگز و مه‌ولات است و متخلفان بیش از ۱۴ میلیارد ریال به محیط زیست استان خسارت وارد کردند.

۲۰ درصد مساحت ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومترمربعی خراسان رضوی زیرپوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد. مساحت زیستگاه‌های این استان نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی به ازای هر ۲۵ هزار هکتار یک محیطبان در اختیار دارد. این استان دارای ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

کد خبر 476323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha