رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از بازگرداندن ۴۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید خبر داد.  

شهرک صنعتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا بابایی،  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر ۸۷ طرح صنعتی و معدنی نیمه تمام در استان با مشکل مواجه هستند، این طرح‌ها در حال رفع مشکل هستند که برگشت آنها به چرخه تولید منوط به گذر زمان و طی پروسه زمانی است.  

وی ادامه داد: در مجموع ۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان نیمه فعال و راکد هستند که در این راستا امسال ۴۵ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگشته و علاوه بر این، ۵۷ واحد که با ظرفیت پایین فعالیت داشته و به حالت نیمه فعال بودند، فعال شده‌اند.  

بابایی گفت: در قالب این کارگروه، از واحدهای صنعتی به صورت هدفمند بازرسی و مشکلات واحدها احصا می‌شود، در این راستا از ۱۴۰ هزار و ۸۷۸ واحد بازرسی به عمل آمده و مشکلات این واحدها تا حدودی رفع شده است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بانک‌های عامل از سیاست حاکم بر بانک مرکزی تبعیت می‌کنند و قوانین پولی و مالی، تابع قوانین کشوری است، افزود: با توجه به اینکه بانک‌های عامل بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی نسبت به واگذاری تسهیلات اقدام می‌کنند، در مواردی، واحدهای مشکل‌دار برای دریافت تسهیلات با قوانین موجود نمی‌توانند سازگار شده و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.  

بابایی اظهار کرد: دریافت تسهیلات تنها مشکل واحدهای نیمه فعال و غیرفعال استان نیست و بسیاری از این واحدها با شرکت‌های خدمات رسان، دستگاه‌های اجرایی و یا در تهیه مواد اولیه مشکل دارند.  

وی بیان کرد: امسال ۱۷۰ میلیارد تومان به طرح‌ها و واحدهای تولیدی استان تسهیلات پرداخت شده است و بازسازی و نوسازی خطوط تولید نیز از دیگر موضوعاتی است که واحدهای‌تولیدی نیازمند مساعدت هستند.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: تا کنون با اقداماتی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انجام گرفته است، یک هزار شغل جدید ایجاد و یا مورد صیانت قرار گرفته است.  

کد خبر 476254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha