رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شلوغی مترو در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: بر اساس پروتکل مترو در هنگام شلوغی سکوها باید جلوی هر درِ قطار یک نیرو گذاشته شود.

محسن هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، طبق گفته غلام‌حسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران دیروز برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی حدود ۳ میلیون مسافر از طریق خطوط مختلف متروی تهران جابه‌جا شدند. این در حالی است که در روزهای عادی حدود ۲ میلیون نفر مسافر جابجا می‌شوند. این موضوع باعث شد تا در جابجایی مسافران بی‌نظمی‌هایی ایجاد شود و مردم به سختی بیفتند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در عین حال که تاکید دارد که نباید خدمات مترو را زیر سوال برد، گفته است: در روزهای شلوغی سکوها باید جلوی هر درِ قطار یک نیرو گذاشته شود تا ازدحام جمعیت ایجاد نشود.

هاشمی صبح امروز در حاشیه صد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته سوار مترو شدم تا به مراسم تشییع بروم اما با ازدحام جمعیت مواجه شدم و به همین دلیل با مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تماس گرفتم و عنوان کردم که باید در کنار هر در ِ واگن مترو یک نفر نیرو بگذارند. روی سکو ۷ در وجود دارد و باید در هر سکو ۷ نفر هم نیرو جلوی درها قرار می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه بر اساس پروتکل باید هنگامی که سکوهای ایستگاه‌ها شلوغ هستند، جلوی هر درِ قطار یک نفر نیرو گذاشته شود تا مردم را هدایت کنند، گفت: در هر ایستگاه حدود ۱۵ نفر نیرو فعالند که می‌توانستند از این افراد استفاده کنند یا از ایستگاه‌های خلوت نیرو بگیرند.

هاشمی با بیان این که در مسیر تشییع پیکر قاسم سلیمانی سه چهار ایستگاه شلوغ داشتیم، گفت: البته مردم هم رو به روی در می‌ایستند و اجازه نمی‌دهند که افرادی که داخل هستند، پیاده شوند. این در حالی است که باید آموزش ببینند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه خدمات ارزنده‌ای روز گذشته در مترو ارائه شد، گفت: نباید خدمات نیروهای مترو را زیر سوال برد. من هم یک تذکر مدیریتی داشتم که نیروهای مدیریتی را اضافه کنید. وگرنه خدمات‌رسانی مترو در روز گذشته قابل تقدیر بود.

هاشمی گفت: از مجموعه همکارانم در شهرداری تهران و سایر نیروهای خدماتی که روز گذشته بستر حضور میلیونی مردم تهران در تشییع و بدرقه حاج قاسم را فراهم کردند و رکورد جابجایی مسافر توسط سیستم حمل ونقل عمومی و متروی تهران شکسته شد، قدردانی می‌کنم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور میلیونی مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی گفت: در شرایط سخت آینده، این وحدت و همدلی بزرگ‌ترین نیاز و سرمایه و سلاحی است که برای مقابله با دشمنان کشور به آن نیاز داریم.

کد خبر 476248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha