مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

توسعه اشتغال و عبور از مشکل بیکاری جوانان در بوشهر نیازمند توسعه و تقویت بخش تولید است و باید تلاش شود تا واحدهای راکد فعال‌شده و وارد مدار شوند.

واحد تولیدی راکد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در حالی از بیکاری به‌عنوان یکی از چالش‌های اصلی در سطح کشور و البته در استان بوشهر یاد می‌شود که ظرفیت‌های بسیار مهمی برای تقویت اشتغال وجود دارد و باید از آن استفاده کرد.

در استان بوشهر باوجوداین همه ظرفیت و پتانسیل نباید حتی یک بیکار داشته باشیم و نیاز است که علاوه بر اشتغال همه فرزندان این استان، نیروی کار از بیرون از استان وارد شوند؛ هرچند اکنون نیز بسیاری از غیربومی‌ها فرصت‌های شغلی را در این استان تصرف کرده‌اند و مردم این استان به‌حق خود نمی‌رسند.

یکی از راه‌های مهم و اساسی برای توسعه اشتغال، تقویت تولید در بوشهر است که یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی نیز محسوب می‌شود و باید تلاش شود که با توسعه تولید علاوه بر تقویت اقتصاد کشور و استان، زمینه توسعه اشتغال نیز فراهم شود.

تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام، راه‌اندازی و احیای واحدهای تولیدی راکد و حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلات آنها علاوه بر رونق تولید و ایجاد درآمد، نقش مهمی در توسعه اشتغال دارد.

احیای ۱۷ واحد راکد در بوشهر

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: حمایت ویژه‌ای از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی داریم و در این راستا تلاش می‌شود تا راهکارهای مناسب برای رفع مشکل آنها اتخاذ شود.

سید مهدی صفوی گفت: تنها در شهرک‌های صنعتی شهرستان بوشهر در سال جاری با حمایت‌ها و همکاری‌های صورت گرفته، ۱۷ واحد راکد با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان، احیاشده است.

حمایت از فعالان صنعتی و تولیدی باید به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد و با پیگیری مسئولان استان و شهرستان تلاش شود تا این شرکت‌ها وارد عرصه تولیدشده و زمینه بهبود اشتغال فراهم شود.

استاندار بوشهر گفت: تلاش ویژه و گسترده‌ای را در راستای رونق تولید و رفع مشکلات بخش‌های تولیدی و صنعتی استان بوشهر داری و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می‌کنیم.

عبدالکریم گراوند از ارائه تسهیلات مناسب و رفع موانع به‌منظور راه‌اندازی و فعال شدن واحدهای صنعتی راکد استان خبر داد و اضافه کرد: برای توسعه اشتغال باید واحدهای صنعتی راکد استان بوشهر فعال شوند.

استاندار بوشهر توسعه اشتغال نیروهای بومی در صنایع و تولیدی‌ها را ضرورت دانست و گفت: ظرفیت‌های بالایی در استان برای اشتغال وجود دارد که حمایت لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

کد خبر 476245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha