طلا داخلی طی ۲ روز گذشته بیش از ۸ درصد رشد قیمت را به ثبت رساند و پس از ۷ ماه موفق به شکست مرز ۵ میلیونی شد و در مقابل دلار تنها به رشد ۴ درصدی قناعت و پشت مرز ۱۴ میلیونی قرار گرفت.

طلا و ارز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصاد نیوز عده‌ای از فعالان بازار عنوان می‌کنند، با آرام شدن شرایط، سکه نسبت به دلار افت بیشتری را تجربه خواهد کرد و از آن جایی که این فلز گران‌بها به مرزهای مقاومتی تاریخی بسیار قوی نیز نزدیک شده است، احتمال اصلاح قیمت‌ها دور از ذهن نیست. با این حال دسته‌ای از معامله‌گران هم چنان به افزایش قیمت سکه امیدوارند.  

آن‌ها به رشد بهای طلای جهانی تا ساعت ۳ بعدازظهر روز دوشنبه ۱۶ دی اشاره داشتند؛ در واقع از نظر آن‌ها اگر طلای جهانی صبح روز سه‌شنبه نیز در محدوده بالای هزار و ۵۷۰ دلار باشد، سکه احتمال دارد افزایش بیشتری را ثبت کند. شاید تحت تاثیر چنین انتظاری بود که عنوان می‌شد که فلز گران‌بهای داخلی در معاملات فردایی و پشت خطی روز دوشنبه به بالای کانال ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رفته است.

این در حالی بود که در معاملات پشت خطی دلار، عنوان می‌شد که نوسان خاصی وجود نداشته و قیمت در دو محدوده ۱۳ هزار و ۸۰۰ و ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان نوسانات خود را به ثبت رساند. در هر صورت، روز گذشته بازار ارز و سکه رسما تعطیل بود و نمی‌توان تا شروع رسمی بازار در روز سه‌شنبه با یقین در مورد روند بازارها قضاوت کرد. ولی حداقل دیروز بازار حواله درهم تعطیل نبود و این ارز از خود نوسان خاصی را نشان نمی داد و عمدتا در کانال ۳ هزار و ۷۰۰ تومانی معامله می شد.

اگر روند بازارها تحت تاثیر درهم باشد، طبیعتا روز سه شنبه بازار می تواند آرامش خود را ادامه دهد، ولی در صورت جدی گرفتن روند افزایشی طلای جهانی، حداقل احتمال رشد بیشتر سکه وجود دارد. این در حالی است که برخی معامله گران اعتقاد دارند در شرایطی که بازار تحت تاثیر اخبار قرار گرفته است، باید در معامله احتیاط کرد؛ در مقابل، گروهی بر تغییر انتظارات تاکید دارند و بر اساس عنوان می کنند که احتمال رشد بیشتر قیمت ها وجود دارد.

 البته در گزارش پیشین نیز عنوان شدکه برخی معامله گران اعتقاد دارند بازارساز تاکتیک جدیدی را در پیش گرفته است و به دنبال آن است که با فروش ارز در قیمت های بالا نوسان گیران را دچار ضرر و از بازار عقب براند. در یکی از آخرین واکنش های بازارساز، رییس کل بانک مرکزی دیروز تاکید کرد این نهاد همچون ماههای گذشته با قدرت، تلاش کسانی که در آرزوی بی ثبات کردن بازارها هستند را ناکام خواهد گذاشت.

عبدالناصر همتی، در بخشی از یادداشت اینستاگرامی خود عنوان کرد، در این مرحله از جنگ اقتصادی دشمن، از هیچ تلاشی برای خنثی‌سازی فشار حداکثری آنها به مردم ایران و برای حفظ و تداوم ثبات در بازار ارز و پول و نیز سایر بازارها، فروگذار نخواهد کرد و قطعاً همچون ماههای گذشته با قدرت، تلاش کسانی که در آرزوی بی ثبات کردن بازارها هستند را ناکام خواهد گذاشت.

کد خبر 476167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha