دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
۰ نفر

فعالان بازارها ۴ دلیل مهم را برای سبقت سکه از دلار مطرح کرده‌اند.

سكه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، اولین دلیل که بر آن تاکید زیادی می‌شود، نفوذ بازارساز ارزی و مقابله فعالانه او با نوسان گیران است، حال آنکه در بازار سکه چنین امکانی از نگاه فعالان وجود ندارد. گروه دیگری معتقدند، نوسانات افزایشی طلای جهانی سرعت رشد قیمت سکه در بازار داخلی را بالا برده است.

دسته سوم، به این نکته اشاره دارند که حساسیت کمتری نسبت به معاملات سکه وجود دارد و این موضوع موجب می شود که خریداران بزرگ به این فلز گران بها نسبت به دلار تمایل بیشتری داشته باشند. آن ها حتی عنوان می کنند، سکه به واسطه ارزش مصرفی طلای آن بعضا برای قاچاق به کشورهای همسایه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این میان، دسته چهارمی نیز در بازار حضور دارند که معتقدند افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر طبیعی بوده است و حتی با در نظر گرفتن حباب آن، این فلز گران بها امکان رشد بیشتری را نیز داشته است.

روز دوشنبه در معاملات پشت خطی سکه به افزایش بهای طلای جهانی واکنش نشان داد ولی جالب آن بود که در همین معاملات برای دلار نوسان چندانی وجود نداشت. حتی نرخ حواله درهم نیز دیروز (یکشنبه ۱۵ دیماه)  نوسان چندان زیادی را از خود نشان نداد.

کد خبر 476163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha