برافراشته شدن پرچم خونین امام شهیدان بر فراز مسجد جمکران واهمه غربی‌ها را به دنبال داشته است.

سرخ جمكران

به گزارش همشهری آنلاین، پخش تصاویری از برافراشته شدن پرچم سرخ در چمکران، موجی از تفسیرها و برداشت‌ها را در خارج کشور شکل داده‌اند. آنها با اشاره به شهادت سردار سلیمانی و خشم عمومی در ایران، این پرچم را نشانه انتقام بزرگ تلقی کرده‌اند. باشگاه خبرنگاران نوشت: حساب کاربری شبکه تلویزیونی العهد در توئیتر با انتشار فیلمی نوشت: «پرچم قرمز در مقام حضرت امام مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف در مسجد جمکران بالا برده شده و آنگونه که معروف است بالا بردن پرچم قرمز به معنای انتقامی است که باید گرفته شود». گزارشگر یک شبکه برزیلی نیز به این موضوع اشاره کرده است که در فیلم ذیل می‌بینید:

تسنیم نیز نونشت: برندی مکسیل بازیگر و مجری تلویزیون آمریکا با انتشار ویدئویی از اهتزاز پرچم سرخ بر مسجد مقدس جمکران با طعنه ترامپ را زمینه ساز جنگی میان ایران و آمریکا خواند. او در متن پست اینستاگرام خود نوشت: خوشحال باش ترامپ! برای نخستین بار در تاریخ ایران پرچم قرمز، سمبل آغاز جنگ شدید، بر فراز گنبد مسجد مقدس جمکران به اهتزاز درآمد. حالا دوباره، ما منتظر چه چیزی باید باشیم؟ ایالت متحده آمریکا به صورت علنی، دومین مرد قدرتمند ایران را ترور کرد!

این موضوع بازتاب گسترده‌ای داشته و افراد مختلفی در جایگاه‌های گوناگون هنری و اجتماعی در جهان به ویژه آمریکا به آن پرداخته‌اند. به نظر می‌رسد این موضوع بازتاب گسترده‌تری پیدا کند.

در پی حمله بامداد جمعه آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند تن دیگر از یاران ایشان به شهادت رسیدند.

کد خبر 476090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha