کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: عرضه خارج از شبکه گاز مایع باعث تحت تاثیر قرار گرفتن بازار این فراورده در مشهد شده است در حالی که گاز مایع به حد کفایت برای استفاده صنوف تولیدی و خدماتی در بازار وجود دارد.

گاز مایع سیلندری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی مقدسی دوشنبه ۱۶ دی افزود: گاه مشاهده می‌شود عده‌ای گاز مایع را برای استفاده از خودرو درخواست می‌کنند و برخی نمایندگی‌های توزیع گاز مایع نیز در این خصوص مرتکب تخلف شده و سهمیه گاز مایع صنوف را به متقاضیان استفاده از آن در خودرو اختصاص می‌دهند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۰ پرونده تخلف توسط نمایندگی های توزیع گاز مایع مربوط به ۴شرکت بوتان، فرگاز، ایران گاز و امیدگاز تشکیل شده که این تخلفات مربوط به گران فروشی و عرضه خارج از شبکه توزیع بوده‌است و پرونده نمایندگی‌هایی که تخلف خود را تکرار کرده بودند نیز به تعزیرات فرستاده شده است.

کارشناس مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اکنون شرایط تامین گاز مایع نسبت به ماه گذشته در مشهد بهتر است و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سهمیه اضافی نیز برای خراسان رضوی دریافت کرده و هیچ نگرانی بابت کمبود گاز مایع وجود ندارد.

مقدسی افزود: در صورتی که عرضه خارج از شبکه گاز مایع از بین برود هیچ کمبودی در این عرضه نوع گاز به وجود نمی آید. همچنین توزیع گاز مایع بین صنوف تولیدی در مشهد فرایند ویژه‌ای دارد که متقاضیان تنها در صورت گذراندن این فرایند می‌توانند گاز مصرفی مورد نیاز خود را به دست آورند.

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ابتدا متقاضی باید نامه درخواست را به اتحادیه صنف خود ارسال کند و اتحادیه مربوطه نیازسنجی اولیه را انجام می‌دهد و در صورت منطقی دانستن تقاضا، نامه درخواست را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌کند و این شرکت دوباره نامه را بر اساس میزان مصرف گاز در گذشته و داشته‌های موجود بررسی می‌کند و سهمیه لازم را در نظر می‌گیرد.

مقدسی افزود: پس از اینکه تخصیص سهمیه لازم از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام گرفت متقاضی می‌تواند به نمایندگی‌های فروش یکی از ۴شرکت "بوتان، فرگاز، ایران گاز(پرسی) و امیدگاز" مراجعه کرده و سهمیه خود را دریافت کند. در ضمن ماموران این سازمان در نمایندگی‌های شرکت های مزبور حضور دارند و اختصاص سهمیه به متقاضیان واقعی را رصد می‌کنند و سهمیه گاز مایع فقط به صنوفی که اتحادیه مربوطه آنها را تایید کند اختصاص می‌یابد و هر نوع توزیع این نوع گاز خارج از شبکه ممنوع و غیرقانونی است.

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بعد از طرح سهمیه‌بندی بنزین، قیمت گاز مایع افرایش یافت اما اکنون قیمت‌های گاز مایع شکسته شده است و به میزان کافی و با قیمت مناسب عرضه می شود به طوری که قیمت هر کپسول ۱۱ کیلویی هفت هزار و ۸۰۰ تومان و پیک نیکی دوکیلویی هزار و ۸۳۰ تومان است.

مقدسی افزود: هر یک از صاحبان صنوفی که تقاضای گاز مایع داشته  و در فرایند دریافت آن از نمایندگی‌ها دچار مشکل شده‌اند مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت  خراسان رضوی اطلاع دهند تا هر چه سریع‌تر به موضوع رسیدگی شود.

کد خبر 476040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha