رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۷۶۲ هکتار از اراضی منابع‌طبیعی این استان رفع تصرف شده است.  

مراتع کردستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، کاوه اورک‌بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۷۶۲ هکتار از اراضی منابع‌طبیعی کردستان رفع تصرف شده است.  

وی افزود: این میزان رفع تصرف در یک هزار و ۴۹ فقره پرونده و براساس اجرائیه صادره واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها انجام شده است.  

رئیس اداره حقوقی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ادامه داد: در این مدت جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع اشجار ۱۰۴ فقره پرونده و به میزان ۱۰ هزار و ۵۷۷ اصله درخت و نهال در اجرای ماده ۴۳ قانون مذکور ۳۱ فقره پرونده برای ۱۵۳۰ بوته‌کنی پرونده تشکیل شده است.  

وی تصریح کرد: برای اجرای ماده ۴۸ قانون مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی ۱۶ فقره پرونده به میزان ۷۳ هزار و ۳۵ کیلوگرم تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است.  

اورک‌بختیاری افزود: در راستای برخورد با تخریب و تصرف در اراضی منابع‌طبیعی تاکنون یک‌هزار و ۷۵ فقره پرونده و با مساحت ۸۹۱ هکتار تشکیل که در اجرای مفاد ماده ۵۵ و تخریب و تصرف عدوانی بوده است که در مقایسه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۵۹ فقره افزایش یافته است.  

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان بیان کرد: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش‌دیده و متخصص نیاز دارد و انتظار می‌رود خود مردم و فعالان منابع‌طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع‌طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کنیم.  

وی گفت: همکاران یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان آماده هستند گزارش‌ها تخریب و تصرف و قطع درختان خودرو و جنگلی و آتش‌سوزی‌های احتمالی را از طریق سامانه تلفنی شبانه‌روزی ۱۵۰۴ دریافت و رسیدگی کنند. 

کد خبر 476004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha