مدیرکل بیمه سلامت گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۱ هزار و ۵۳۷ نفر در گیلان در طرح کشوری پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی و ارزیابی وسع ثبت‌نام کردند.

بیمه سلامت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌ اکبری در رشت افزود: طرح کشوری پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از سیزدهم آبان ماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در گیلان به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: در این طرح سه دهک پایین رایگان بیمه می‌شوند و دهک‌های دیگر نیز بر اساس میزان درآمد، حق بیمه خانوار را پرداخت خواهند کرد، با توجه به همین موضوع در آزمون وسع با توجه به مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک، دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر بوده و یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: با وجود فرصت شش‌ماهه برای افرادی که فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای بیمه اجباری و ارزیابی وسع، دهک‌ها را مشخص می‌کند و علاقمندان در استان برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از این طرح می‌توانند به ۶۶ دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح کشوری پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی و ارزیابی وسع، تاکنون دو هزار و ۶۶۷ نفر در استان گیلان در قالب صندوق بیمه ایرانیان به صورت شش‌ماهه و یکساله با پرداخت حق بیمه دفترچه بیمه دریافت کردند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان بیان کرد: در راستای اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت، دفترچه‌های ۱۴۲ هزار و ۹۴۹ نفر از بیمه‌شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی به مدت شش ماه به صورت رایگان تمدید شده که پس از پایان این مدت، این افراد نیز باید در آزمون وسع شرکت کنند.

اکبری اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۵۷۲ بیمه شده در استان گیلان در قالب پنج صندوق شامل کارکنان دولت، بیمه ایرانیان، بیمه سلامت همگانی، بیمه روستایی و سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت هستند که یک هزار و ۹۳۶ نفر شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق‌تخصص، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و غیره طرف قرارداد با بیمه سلامت استان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج سبک زندگی سالم و ارتقاء سلامت مردم دارند.

کد خبر 475985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha