پیکارجویان گروه الشباب به یک پایگاه هوایی در کنیا که نیروهای نظامی کنیا و آمریکا از آن استفاده می‌کنند، حمله کردند.

Kenya

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره نیروهای دفاعی کنیا (KDF) در بیانیه‌ای در روز یکشنبه ۱۵ دی اعلام کردند: «در ساعت ۵:۳۰ بامداد تلاشی برای رخنه امنیتی در باند هوایی ماندا انجام گرفت. با این اقدام به طور موفقیت‌آمیزی مقابله شد. تا به حال چهار جنازه از مهاجمان یافته شده است. باند فرودگاهی در وضعیت ایمنی قرار دارد.»

فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا، آفریکوم، در بیانیه‌ مختصری حمله به این پایگاه هوایی را تایید کرد.

این بیانیه می‌گوید: «فرماندهی آمریکا در آفریقا تایید می‌کند که حمله‌ای به میدان هوایی خلیج ماندا در کنیا صورت گرفته است و این فرماندهی موقعیت تحت مراقبت دارد. گروه الشباب مسئولیت حادثه را پذیرفته است. »

قبلا گروه الشباب به گروه القاعده نزدیک است، در بیانیه‌ای مسئولیت حمله را پذیرفته و گفته بود این حمله به «مجروح شدن شدید شماری از نیروهای آمریکایی و کنیایی مستقر در این پایگاه انجامیده است»

این گروه مسلح در بیانیه‌اش افزوده است:‌«پیکارجویان مجاهدین به طور مخفیانه از خطوط دشمن گذشتند و به طور موفقیت‌آمیز به این پایگاه نظامی به شدت محافظت‌شده حمله کردند و کنترل کامل بخشی از پایگاه را به دست گرفتند.»

شاهدان محلی به خبرگزاری رویترز  گفتند این حمله توده دود سیاهی را از پایکاه به هوا فرستاده است.

خبرنگار الجزیره در نایروبی پایتخت کنیا گزارش کرد که این حمله‌ای بی‌پروا بوسیله این گروه مسلح شمرده می‌شود. به گفته این خبرنگار این پایگاه به شدت محافظت می‌شود و با این وجود الشباب توانسته‌ است به آن نفوذ کند. این خبرنگار افزود حمله واقعی تمام شده است و نیروهای کنیایی و آمریکایی در حال گشت‌زنی در منطقه برای یافتن مهاجمان هستند.

کد خبر 475769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha