«سید عباس عراقچی» سفیر سوئیس در تهران را به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات تهدیدآمیز و ناقض قوانین و هنجارهای بنیادین بین‌المللی را به وی ابلاغ کرد.

وزارت امورخارجه

به گزارش همشهری آنلاین، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه سفیر سوئیس در تهران را به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات تهدیدآمیز و ناقض قوانین و هنجارهای بنیادین بین‌المللی را به وی ابلاغ کرد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان خاطرنشان کرد: اظهارات خصمانه، تهدیدآمیز و غیرهنجاری رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و در نقض کامل قوانین بین‌الملل قرار دارد.

وی با اشاره به تهدید رئیس‌جمهور آمریکا به حمله مراکز فرهنگی گفت چنین تهدیدی یادآور هجوم قوم مغول و یا اقدامات گروه‌های تروریستی و جنایتکار در تخریب اماکن فرهنگی و تاریخی است که طبق قواعد و قوانین بین المللی مصداق بارز «جنایت جنگی» محسوب می‌شود.

عراقچی گفت: جمهوری اسلامی ایران زیر بار هیچ تهدید یا ارعابی نخواهد رفت و قاطعانه آماده پاسخگویی به هر تهدید یا اقدام علیه امنیت و تمامیت ارضی خود است. تاریخ نشان داده است که ملت ایران هر تجاوزکننده ای را به‌شدت پشیمان خواهند کرد.

وی افزود: بر اساس خواست دولت و ملت ایران، جمهوری اسلامی علاوه بر تمامی اقدامات سیاسی و حقوقی، حق مسلم خود در واکنش به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را در زمان و مکانی که خود صلاح خواهد دانست محفوظ می‌داند.

سفیر سوئیس اعلام کرد مراتب را در اسرع وقت به مقامات دولت امریکا منتقل خواهد کرد.

کد خبر 475705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha