مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: با بهره‌گیری از ۱۴۴ میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه اسلامی ۱۶ طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری شامل ۱۰ پروژه شبکه و ۶ تصفیه‌خانه در این استان در حال اجراست.

فاضلاب فارس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی قلندری یکشنبه ۱۵ دی با اشاره به محدود بودن منابع مالی به‌عنوان یکی از عوامل عقب‌ماندگی فارس در اجرای طرح‌های فاضلاب در سال‌های گذشته، اعلام کرد: طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب اکنون در ۱۳ شهر استان فارس در حال اجرا است.

وی گفت: محدود بودن منابع مالی دولتی ازیک‌طرف و از طرف دیگر عقب‌ماندگی استان فارس در برخورداری از طرح‌های فاضلاب ما را بر آن داشت تا جهت جذب سرمایه‌های بین‌المللی تلاش کنیم که در این راستا موفق به اخذ وام از بانک توسعه اسلامی شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس بیان کرد: جهت اجرای طرح‌های فاضلاب در ۶ شهر استان شامل آباده، سپیدان، نی‌ریز، فیروزآباد، داراب و فسا به مبلغ ۱۴۴ میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی گرفته‌شده، این مبلغ جهت اجرای ۵۵۰ کیلومتر خطوط اصلی و شبکه جمع‌آوری و ایجاد تصفیه‌خانه به ظرفیت ۶۴ هزار ۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز در قاب ۱۶ پروژه است.

این مقام مسئول اضافه کرد: این طرح‌ها شامل ۱۰ پروژه شبکه و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب است که ۴ پروژه در شهرهای آباده و نی‌ریز بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مراحل تحویل موقت را طی می‌نمایند.

قلندری افزود: دولت نیز معادل ۸۸ میلیون یورو برای تکمیل کار این طرح‌ها در این ۶ شهر استان فارس هزینه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس وضعیت اجرای پروژه‌های وام بانک توسعه اسلامی را تشریح کرد و گفت: ۲ پروژه اجرای شبکه و خطوط اصلی در شهر نی‌ریز در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۸۰ درصدی در حال انجام است همچنین برای انجام ۲ پروژه اجرای شبکه فاضلاب در شهر دارب، پیمانکار مربوطه انتخاب و در مراحل عقد قرارداد است.

وی در مورد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای نی‌ریز و فیروزآباد گفت: با توجه به عدم پیشرفت کار، پیمانکار مربوطه خلع و مراحل واگذاری کار به پیمانکار جدید در دست اقدام است. تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فسا نیز با ۲ بار تجدید مناقصه در حال انتخاب پیمانکار جدید است و امیدواریم کل این پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 475647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha