یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

رئیس بهزیستی شهرستان قروه گفت: امسال با حمایت بهزیستی، شهرداری، فرمانداری و دادستانی تمام متکدیان مهاجر و بومی از سطح شهر جمع‌آوری شده و اکنون قروه جزو شهرهای بدون متکدی در استان شناخته می‌شود.  

تکدی‌گری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سارا عبدی، رئیس بهزیستی شهرستان‌قروه در استان کردستان اظهار داشت: ۱۴ دختر ۱۶ ساله که در قروه تکدی‌گری می‌کردند به یک مرکز نگهداری در این شهرستان سپرده شده و دو بانوی دیگر که اعتیاد داشتند در مراکز ترک اعتیاد این شهرستان نگهداری و تحت درمان هستند.  

وی گفت: حدود ۷ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده از سطح شهر قروه به دلیل اینکه در این شهرستان محل نگهداری کودکان متکدی وجود ندارد به مراکز نگهداری شهر سنندج منتقل شدند.  

عبدی ادامه داد: با حمایت بهزیستی، شهرداری، فرمانداری و دادستانی تمام متکدیان مهاجر و بومی از سطح شهر جمع‌آوری شده است و اکنون قروه جزو شهرهای بدون متکدی در استان شناخته می‌شود.  

رئیس اداره بهزیستی قروه در مورد وضعیت معلولان این شهرستان هم گفت: حدود یک هزار و ۷۰۰ معلول در جمعیت روستایی و شهری قروه وجود دارد که هر ساله کار رصد و شناسایی وضعیت زندگی آنها صورت می‌گیرد.  

عبدی اظهارکرد: در طرح حمایت از معلولان، صندوق شوراهای توانبخشی در روستاهای دارای جمعیت معلول راه‌اندازی شده و هر ماه مبلغی به این صندوق واریز و از طریق شوراها و دهیاری‌ها به معلولان پرداخت می‌شود.  

وی گفت: متاسفانه به صورت فصلی شاهد ورود متکدیان غیربومی از سایر استان‌ها به این شهرستان هستیم که پس از هر بار جمع‌آوری گروه دیگری به قروه مهاجرت می‌کنند البته این حرکت اکنون کنترل شده است.  

کد خبر 475639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha