رییس شورای شهر تهران گفت: شهید قاسم سلیمانی، سرداری از جنس مردم بود که ساده‌زیستی، تواضع، ادب و متانتش، توانمندی‌های نظامی، فرماندهی و رهبری او را برجسته‌تر می‌کرد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به شهادت سردار سرافراز ایران اسلامی، سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی به دلیل پرهیز از ورود به مجادلات سیاسی و حفظ جایگاه فراجناحی، بین تمامی جریان‌های سیاسی و سلایق  فرهنگی و اجتماعی ایران محبوبیت ویژه‌ای داشت. حاج قاسم سلیمانی که از خطه غیور و شهیدپرور کرمان، به عنوان نماد انقلاب اسلامی در سراسر جهان شناخته می‌شد و با وجود آنکه از ابتدای انقلاب تا کنون صدها هزار شهید در این راه، جان خود را فدا کرده‌اند، شخصیت و محبوبیتی متفاوت داشت.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی، تنها یک فرد نبود، بلکه یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شد و صد البته امروز با شهادت حاج قاسم، این سرمایه اجتماعی، نه تنها از بین نرفته است بلکه به لطف الهی چندین برابر شده است. قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو برای همه پاسداران و سربازان ایران اسلامی و جوانان شیفته در سراسر جهان، ماندگار شده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه به دلیل ارتباط ویژه سردار سلیمانی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، می‌توانم شهادت بدهم که اخلاص، صداقت و تواضع حاج قاسم در میان مسئولان نظام کم‌نظیر بود و امانتداری و صداقتش در انتقال حقایق و اطلاعات به مسئولان ارشد نظام مثال‌زدنی بود، به همین علت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت به صحت و دقت گزارشاتی که بوسیله سردار سلیمانی به ایشان ارائه می‌شد، اطمینانی مضاعف داشتند.

هاشمی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی، نسبت به معیشت مردم و رسیدگی به وضعیت محرومان حساسیتی ویژه داشت و تا زمانی که مسئولیت سپاه استان کرمان را برعهده داشت، از توسعه این استان حمایت کرد. اگرچه امروز که ایران در عزای سپهبد سلیمانی و همرزمانش نشسته است، اما هزاران سلیمانی با خصوصیات منحصر بفرد اخلاقی و شجاعت وتوانمندی او، خود را برای دفاع از منافع ملی و آرمان‌های انقلاب آماده می‌کنند و همانگونه که ترورهای شخصیت‌های بزرگ نظام، نتوانست مانعی در برابر تداوم انقلاب باشد، شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز بر صلابت و قدرت این مسیر خواهد افزود.

رییس شورای شهر تهران افزود: از طرف مجموعه مدیریت شهری تهران، بویژه اعضای شورای اسلامی تهران، ضمن تسلیت به رهبر معظم انقلاب و خانواده شهید سپهبد سلیمانی، با آرمان‌های شهیدان ایران اسلامی، تجدید میثاق می‌کنیم.

کد خبر 475563
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha