معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: تاکنون ۳۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر و بالای ۲۵ هزار نفردر کردستان به بهره برداری رسیده است.  

شهرام ملکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام ملکی، معاون عمرانی استاندار کردستان شنبه ۱۴ دی در جلسه شورای مسکن گفت: از ۳۸ هزار و ۶۶۰ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر و بالای ۲۵ هزار نفردر کردستان تاکنون ۳۴ هزار و ۲۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده‌است.  

وی از بهره برداری ۲ هزار واحد مسکن مهر در استان تا پایان امسال خبرداد و گفت: ۷۰۰ واحد مسکن مهرهم مشکل حقوقی دارند که برای تعیین تکلیف آن‌ها طرح دعوی شده‌است.  

ملکی گفت: برای هزار واحد دیگر هم در سال ۹۹ هدف گذاری شده است و قرار است راه و شهرسازی با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان برای تحویل و ایجاد انشعابات در واحدهای آماده تا یک هفته آینده اقدام کند.  

معاون عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: براساس دستور العمل سازمان مسکن وزمین و وزارت راه و شهرسازی برای آماده سازی مسکن‌های مهر استان هم ۲۱ میلیارد تومان از محل فروش املاک و اراضی با کاربری‌های مختلف اعلام شده است و باید راه شهرسازی کردستان در جذب این اعتبارات اقدام کند.  

وی بیان کرد: پارسال مصوب شد ۱۲ میلیارد تومان برای تسریع در تکمیل و آماده‌سازی پروژه‌های مسکن مهر به عنوان تنخواه تحویل راه و شهرسازی استان شود که تاکنون ۴ میلیارد تومان تخصیص، ۳ میلیارد تومان آماده تحویل و باقیمانده هم در حال در پیگیری است.  

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان هم با اشاره به این‌که پروژه‌های مسکن مهر در بانه ۷۳ درصد و در سنندج ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند گفت: تا پایان شهر یور ۹۹ تمام پروژه‌های مسکن مهراستان به بهره‌برداری می‌رسند.  

ثابتی همچنین در مورد طرح اقدام ملی ۲ گفت: تاکنون هزار و ۳۷۳ نفر در استان در این طرح ثبت نام کردند و با شناسایی زمین‌های جدید و الحاق زمین به محدوده شهرها این رقم افزایش خواهد یافت.  

کد خبر 475447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha