مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بدهی مشترکان آب این استان را در مجموع ۳۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این بدهی به دلیل پرداخت نشدن قبوض آب‌بها از سوی مشترکان حوزه‌های مختلف به وجود آمده است.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف عرفانی‌نسب شنبه ۱۴ دی افزود: سهم مشترکان حوزه صنعتی و دولتی در بدهی آب‌بها در استان مرکزی بیش از مشترکان خانگی است و  رفع این معضل مشارکت همه بخش‌ها را نیاز دارد. همچنین هزینه قبوض آب در مقایسه با برق، گاز و تلفن ناچیز است و دولت در حوزه هزینه آب مشترکان صد در صد کمک را دارد، بنابر این لازم است مشترکان نیز در پرداخت آب‌بها نهایت همکاری را داشته باشند.

وی ادامه داد: پرداخت به موقع قبوض آب به اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب استان و انجام تعهدات این شرکت کمک شایانی می‌کند. ضمن این که ۸ روستای این استان که تعدادی از آنها در اراک هستند با تانکر به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تاکید کرد: ۵۰ درصد از ذخایر آب‌های سطحی استان مرکزی در اراک، ساوه، محلات، خمین و دلیجان مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۳ هزار و ۵۰۰ انشعاب آب و چهار هزار و ۱۰۰ انشعاب فاضلاب جدید در سال‌جاری تاکنون در استان  واگذار شده است.

عرفانی‌نسب اظهار داشت: ۸۰۰ کیلومتر شست و شوی شبکه، رسیدگی به یک هزار و ۳۰۰ حادثه، اصلاح ۱۶۰ انشعاب فاضلاب و بازسازی ۷۵ شبکه فاضلاب در سال جاری در شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی انجام شده است. همچنین چهار حلقه چاه آب در شهر مامونیه با هدف تامین آب ساکنان این شهر در سال جاری حفر شده است و ۶۰ درصد آب کلان‌شهر اراک نیز از سد کمال صالح شازند تامین می‌شود.

کد خبر 475417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha