شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه از دستگیری ۲۳۸ متخلف شکار و صید غیرمجاز و همچنین کشف ۱۵۶ مورد آلودگی محیط زیستی در استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.  

صنایع آلاینده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آزاد شیخ ویسی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: میزان کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته و در این مدت ۱۹۲ مورد پرونده تخلف صید و شکار غیرمجاز داشتیم که ۲۳۸ نفر متخلف نیز در این زمینه دستگیر شدند.  

وی از کشف ۱۰۵۵ قطعه آبزیان، ۳۹ راس پستاندار (کل و بز، تشی، خرگوش و گراز) و ۳۱۱ قطعه پرنده (دراج، کبوتر، سهره، کبک، سارگپه و... ) از شکارچیان غیرمجاز در این مدت خبر داد و عنوان کرد: این کشفیات شامل گونه‌های زنده‌گیری شده، گونه‌های شکار شده و خرید و فروش شده بوده است.  

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: ۵۴ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز نیز در این مدت از متخلفان کشف شده است.  

شیخ ویسی درباره مهار آتش‌سوزی‌ها در ۹ ماهه امسال نیز گفت: در این مدت ۱۲ مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست داشتیم که عمدتا در مناطق بیستون، ورمنجه، هشیلان، قلاجه و بوزین و مره‌خیل رخ داده است.  

وی گفت: در این مدت ۱۵۶ مورد آلودگی محیط زیستی نیز در استان کشف شده، عمده این آلودگی‌ها مربوط به واحدهای صنعتی، کارواش‌ها، سنگ‌شکن‌ها، کارخانه‌های آسفالت و... است.  

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در این مدت ۵۹ اخطاریه نیز برای واحدهای متخلف صادر شده است.  

شیخ‌ویسی همچنین از ارائه ۱۴۱۲ نفر ساعت آموزش محیط‌زیستی در ۹ ماهه امسال برای مدارس، جوامع محلی در قالب طرح یک ساعت با محیط‌بان خبر داد.  

کد خبر 475408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha