مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: حجم مخازن سدهای این استان به نسبت ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید چهار برابر شده است.

افزایش حجم سدهای ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی پوراحمد شنبه چهاردهم دی اظهار کرد: حرکت بسیار بزرگی به منظور استفاده هرچه بیشتر از روان‌آب‌ها با احداث سدهای مختلف در استان ایلام آغاز شده که نویدبخش انقلابی شگرف برای بهره‌برداری مناسب از منابع آبی استان است.

پوراحمد افزود: هم اکنون عملیات احداث و مطالعه ۱۱ طرح سد مخزنی استان در حال اجراست، پروژه‌های بزرگی در زمینه مهار آب در حال انجام است که با نهایی شدن آنها تحول بزرگی در استان ایلام ایجاد و زمینه اشتغال فراوانی برای جوانان در بخش کشاورزی و دیگر بخش‌ها فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام تصریح کرد: اکنون کارگاه‌های بزرگی در پروژه‌های سدسازی ایلام در حال فعالیت هستند و اقدام‌های بزرگی در مهار آب در مناطق مختلف استان در حال اجراست.

پوراحمد یادآور شد: قبل از دولت تدبیر و امید تنها یک سد در استان وجود داشت اما در حال حاضر سه سد دویرج دهلران برای استفاده در بخش کشاورزی، سد چم‌گردلان جهت تامین آب شرب شهر ایلام و سد کنگیر ایوان نیز برای استفاده در بخش کشاورزی استان فعال است.

وی افزود: سد گلال در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام تکمیل و این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال آماده آبگیری است و بزودی در جریان سفر رئیس جمهوری به استان بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ایلام گفت: با توجه به احداث سدهای در دست اجرا، ۳ سد میمه، سیکان و کنجانچم هم اکنون با پیشرفت مناسب در دست احداث است و عملیات اجرایی ۲ سد چناره و گدارخوش نیز در آینده آغاز خواهد شد.

پوراحمد اظهار کرد: ۶ سد گوراب، ملکشاهی، چشمه سرخ، جزمان، چوار و چنگوله در نقاط مختلف استان مورد مطالعه و حجم کل مخازن سدهای استان تا قبل از دولت یازدهم ۷۲ میلیون متر مکعب بود که این میزان اکنون به بیش از ۲۹۷ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گفته وی با بهره‌برداری از سد گلال در بخش چوار از توابع شهرستان ایلام حجم مخازن سدهای این استان به ۳۱۷ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

استان ایلام با وسعتی در حدود ۱۹۰۴۵ کیلومتر مربع حدود ۵، ۱ درصد مساحت کل کشور و جمعیتی بالغ بر ۵۸۰ هزار نفر (حدود ۰، ۸ درصد) جمعیت کشور را داراست.

کد خبر 475392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha