با اجرای طرح مشارکتی اشتغال زنان از سوی پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، وزارت کار و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، زنان سرپرست خانوار شهر تهران توانمند می‌شوند.

اشتغالزنان سرپرست خانوار

همشهری آنلاین- فاطمه عسگری نیا: «بتول کیایی»، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری با اعلام این خبر در گفت­‌وگو با خبرنگار ما گفت: «طرح خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار با هدف توانمندی زنان سرپرست خانوار و  بدسرپرست در حال اجراست، اجرای این طرح در شهر تهران با کمک سراهای محله با معرفی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست دنبال می­‌شود. »

او افزود: «با اجرای این طرح می­‌کوشیم ضمن شناسایی توانایی­‌ها و استعدادهای زنان سرپرست خانوار و تقویت این توانایی‌­ها در سایه مشارکت «پیشران» ­ها زمینه افزایش اعتماد به نفس این قشر و تقویت بنیه اقتصادی آنها را فراهم کنیم. »

 کیایی ادامه داد: «زنان سرپرست خانوار در محله‌­های شهر تهران علاوه بر سراهای محله از سوی مساجد، مراکز خیریه و دیگر نهادهای حمایتی به مجریان این طرح معرفی می­‌شوند، این بانوان پس از دریافت تسهیلات اشتغالزایی لازم از سوی صندوق «امید» می­‌توانند کسب و کار خانگی خود را رونق دهند. »

 این عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری با اشاره به مشارکت خوب سراهای محله، پایگاه‌­های بسیج مساجد و مراکز خیریه برای شناسایی و معرفی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: «در سایه این مشارکت­‌ها شاهد فعالیت یک شبکه مویرگی در محله­‌ها برای معرفی و جذب زنان سرپرست خانوار هستیم. »

کد خبر 475358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha