بخش اول مطلب تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ درباره صفحه نمایش تاشو، پشتبیانی از شبکه 5G و دوربین‌های پیشرفته بود، در بخش دوم به سایر ویژگی‌های تلفن‌های سال آینده می‌پردازیم.

S11

صفحه نمایش تلفن گوگل پلاس ۴، اگر ویژگی مربوط را فعال کرده باشید، می‌تواند به صورت صفحه سریع درآید

  • صفحه‌های ۱۲۰ هرتزی فراگیر می‌شوند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌نت صفحه‌های تلفن‌های رده بالا همچنان وضوح بیشتر و رنگ‌هایی دقیق‌تر و اشباع‌شده‌تر را به نمایش خواهند گذاشت. اما این صفحه‌های نمایش «سریع‌تر» هم می‌شوند و «سرعت تازه‌سازی» (refresh rate) آنها به ۱۲۰ هرتز خواهد رسید- گزارش‌ها حاکی از آن است که تلفن گلکسی S11 در سال ۲۰۲۰ این ویژگی را خواهد داشت.

سرعت تازه‌سازی معمول در صفحه‌های نمایش تلفن‌های هوشمند ۶۰ هرتز است. این عدد به این معناست که شمار دفعاتی که تصاویر روی صفحه نمایش تلفن شما تجدید می‌شوند، ۶۰ بار در ثانیه است.  

سرعت تازه‌سازی بیشتری باعث می‌شود گرافیک‌ها نرمتر به نظر برسند و این ویژگی برای بازی‌های با سرعت بالا و گرافیک سنگین اهمیت دارد. این ویژگی همچنین گرافیک‌ها را برای ویدئوهای 4K، انیمیشن‌های صفحه نمایش و حتی اسکرول کردن در صفحه وب یا کشوی اپلیکیشن تقویت می‌کند

سرعت تازه‌سازی بالاتر همچنین می‌تواند جزئیات یا پاسخدهی گرافیک AR (واقعیت افزوده) را بهبود بخشد که ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد، اما اکنون عمدتا در بازی‌های کامپیوتری ماننند پوکمن گو استفاده می‌شود.

در حال حاضر فقط معدودی از تلفن‌ها مانند وان‌پلاس 7T و گوگل پیکسل ۴ صفحه‌های نمایش ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی دارند. البته تنظیم صفحه نمایش روی سرعت بالاتر در این تلفن‌ها انتخابی است، زیرا افزایش سرعت تازه‌سازی صفحه تا ۵۰ درصد(۹۰ هرتز) یا ۱۰۰ درصد (۱۲۰ هرتز) باعث می‌شود باتری سریع‌تر خالی شود.

آیفون ۱۱ پرو با یک شارژ کننده سریع ۱۸ واتی در جعبه‌اش همراه می‌شود

  • شارژ سریع سریع‌تر می‌شود

یکی از بخش مهم تلفن باتری آن است. اگر باتری تلفن شما خالی باشد، عملا تلفنتان بی‌استفاده می‌شود.

یک راه حل برای حفظ شارژ باتری به کار بردن باتری‌های بزرگتر است. یک راه دیگر استفاده از باتری‌های با شارژ سریع است. هدف شارژ سریع این است که اگر ذخیره باتری‌تان در حدی نیست که همه مشکلات‌تان را حل کند، دست کم در مدت کمی در حد ۳۰ دقیقه می‌توانید باتری‌تان را کاملا شارژ کنید.

برای مثال تلفن گلکسی نوت ۱۰ پلاس با یک شارژ کننده ۲۵ واتی همراه است که باتری خالی تلفن را در حدود یک ساعت پر می‌کند. این تلفن همچنین با شارژ کننده ۴۵ واتی می‌تواند کار کند که باتریش را در حداکثر نیم ساعت پر می‌کند.

اپل هم در سال ۲۰۱۹ به شارژ سریع توجه کرد و یک شارژر سریع ۱۸ واتی با آیفون‌های ۱۱ پرو و پرو مکس همراه کرد.

بنابراین کاملا  انتظار می‌رود که شارژ سریع و حفظ باتری در سال ۲۰۲۰ نیز در کانون توجه‌ها باقی بماند. سریع‌ترین شارژ کننده‌ها در طول سال مشخص خواهند شد و بالقوه سامسونگ هم احتمالا شارژ کننده‌های ۴۵ واتی برای گران‌قیمت‌ترین تلفن‌هایش عرضه خواهد کرد.

کمترین انتظاری که می‌توان داشت این است که اپل و سایر رقبا تلاش کنند که فاصله خود با شارژ کننده ۲۵ واتی سامسونگ را با ارائه شارژ کننده‌های سریع خود از میان بردارند.

  • تلفن‌های پیشرفته‌تر گران‌تر می‌شوند

قیمت‌های تلفن‌های هوشمند در چند سال گذشته در حال افزایش بوده‌اند و ویژگی‌های جدید دوربین و اندازه بزرگتر صفحه نمایش به عنوان توجیه این اوج‌گیری قیمت ذکر شده است.

تلفن‌هایی که از شبکه 5G حمایت می‌کند، طراحی صفحه نمایش آن تاشو است و دوربین، باتری و پردازشگر آن تقویت شده است، دست کم در تلفن‌های رده بالا قیمت بالاتری خواهند داشت. اما در عین حال شاهد قیمت‌های متعادل برای تلفن‌های میان‌رده خواهیم بود که از تکنولوژی‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

تلفن‌هایی که فقط شبکه‌های 4G را پوشش می‌دهند یا از یک پردازنده میان‌رده 5G مانند تراشه اسنپ‌دراگون ۷۶۵ استفاده می‌کنند، می‌توانندن هزینه‌ها را پایین نگه دارند. اما در مجموع انتظار داشته باشید که تلفن‌های 5G، قیمت‌های بالاتری نسبت به تلفن‌های 4G با همان قطعات داشته باشند.

همچنین ممکن است تلفن‌های 5G ارزان‌قیمت‌تر با وجود پشتیبانی از 5G، برای حفظ قیمت پایین ویژگی‌های فنی دیگرشان چندان پیشرفته نباشد.

کد خبر 475155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha