پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی که حجم معاملات به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی اندک بود، تحت تاثیر افت ارزش دلار اندکی افزایش پیدا کرد.

شمش طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰/۲ درصد رشد پیدا کرد و به ۵۱۹ دلار و ۷۵ سنت رسید. طلا سال ۲۰۱۹ را با بزرگ‌ترین افزایش قیمت سالانه از سال ۲۰۱۰ به این طرف به پایان برد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰/۱ درصد کاهش، در ۱۵۲۲ دلار و ۴۰ سنت ایستاد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد توافق تجاری با چین ۱۵ ژانویه با حضور مقامات عالی‌رتبه چین در کاخ سفید امضا خواهد شد. با این حال سرمایه‌گذاران همچنان منتظر شنیدن جزئیات این توافق هستند. برایان لان، مدیرکل شرکت «گلد سیلور سنترال» در سنگاپور اظهار کرد: فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین تأثیر خود را روی بازار طلا گذاشته است؛ همچنین ارزش دلار آمریکا را اندکی ضعیف کرده و این امر از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

دلار سال نوی میلادی را با کاهش آغاز کرد زیرا سرمایه‌گذاران معتقدند اکنون که خوش‌بینی به تجارت بهبود یافته و دورنمای اقتصاد جهانی را روشن کرده، دوران عملکرد بهتر اقتصاد آمریکا نسبت به اقتصاد جهانی ممکن است به پایان رسیده باشد. بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب در دسامبر ۱/۹ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید. دلار ضعیف‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

اما عاملی که باعث شد رشد قیمت طلا محدود شود، صعود بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر سیاست تسهیل پولی چین و امضای قرارداد تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان بود. به گفته لان، موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، بازارهای سهام هستند که به رکورد بالای جدیدی صعود کرده‌اند و اگر بخشی از رشدشان را از دست دهند، ممکن است بخشی از سرمایه‌های بورسی به سوی طلا سرازیر شود. همچنین بریگزیت، اعتراضات هنگ‌کنگ و تنش‌های کره شمالی از دیگر عواملی مهمی است که امسال ممکن است روی بازارها تاثیر بگذارند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰/۲ درصد افزایش، ۱۹۴۲ دلار و ۷۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰/۱ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار و ۸۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰/۷ درصد رشد کرد و به ۹۷۰ دلار و ۵ سنت رسید.

کد خبر 474908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha