فرماندار پلدختر گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های مرکز هواشناسی استان و نفوذ و تاثیر سامانه بارشی که از شنبه ۱۴ دی آغاز می‌شود مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با همکاری ستاد بحران شهرستان در آمادگی کامل باشند.

سیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن رضاییان در جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر، استان لرستان بر ضرورت حفظ آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران جهت اقدامات پیشگیرانه ومقابله با بحران در بارندگی تاکید کرد و افزود:برای پیشگیری و مقابله با سیلاب و آبگرفتگی ناشی از بارش‌های پیش رو، اطلاع‌رسانی لازم در سطح شهرستان انجام شود.

وی افزود: مسئولان ادارات ذی ربط به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی در بازده زمانی قبل از شروع بارش ها، نقاط حادثه خیز از جمله لایروبی کانال ها و مسیل‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی از شرکت سامان محیط و بنیاد مسکن اردبیل و اصفهان خواست که با توجه به نگرانی‌های مردم سیل‌زده پلدختر و معمولان در این بازده زمانی کوتاه تا آغاز بارندگی‌ها در نقاط حادثه‌خیز، بستر رودخانه و دیواره ساحلی اقدامات لازم برای مقاومت در برابر سیلاب احتمالی را انجام دهند.

فرماندار پلدختر گفت:سیل فروردین ماه سالجاری خوشبختانه با اقدام‌ها و تلاش انجام شده توسط دستگاه های متولی تلفات جانی نداشت اما زیرساخت‌های شهرستان با حجم زیادی تخریب شد.

رضاییان افزود: این سیل ویرانگر و مخرب باعث بروز نقصان‌ها، کاستی ها و خرابی‌هایی در سطح شهرستان پلدختر شد که با همت مسئوولان فهیم و پر تلاش قابل ترمیم و تکمیل است.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل ستاد بحران در شهرستان آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با حوادث احتمالی قبل از شروع بارندگی در راستای ارایه خدمات به موقع و مدیریت صحیح برای کاهش خسارات و صدمات تا کم‌ترین حد ممکن است.

کد خبر 474876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha