معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر اعتبارات عمرانی به صورت ۱۰۰ درصد به استان تخصیص داده شود ۶ سال طول می‌کشد تا پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسند که لازم است از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

پروژه های نیمه تمام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید نظری، معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری  در همایش ارتقای سلامت نظام اداری در شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از باسابقه‌ترین نهادها در ارائه خدمات کشور شهرداری‌ها محسوب می‌شوند.  

وی افزود: مسأله شهر، شهروندان و شهرداری از مسائل مهم در مدیریت جامعه شهری بوده که در این میان وظیفه شورای شهر به عنوان پارلمان مشخص شده است.  

نظری محدود بودن منابع پایدار مالی و بودجه شهرداری در اجرای خدمات و پروژه‌های شهری را از جمله چالش‌های پیش‌روی شهرداری‌ها برشمرد.  

وی گفت: فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها از چندین منبع تامین می‌شود که یکی از آن‌ها بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است که مبادله موافقت‌نامه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود.  

معاون استاندار بیان کرد: در بودجه سال ۹۹، بودجه لازم برای ساماندهی ناوگان شهری ۷ برابر شده است که باید از این بودجه به نحو احسن استفاده شود.  

وی استفاده از قانون متوازن، ماده ۵۸ الحاق ۲، ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی، اعتبارات عمرانی از منابع داخلی شهرداری‌ها را از دیگر منابع تامین اعتبارات شهرداری‌ها برای فعالیت‌های عمرانی دانست.  

نظری با اشاره به وجود ۱۵۱۳ پروژه نیمه تمام در استان، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه‌ها ۵ هزار میلیارد تومان است، بر اساس اعتباراتی که در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شده اعتبارات مورد نیاز عمرانی به صورت اسناد خزانه است.  

وی افزود: سال گذشته برای پروژه‌های عمرانی استان ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شد و امسال این میزان به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده که تاکنون حدود ۳۲ درصد آن به استان تخصیص یافته است.  

معاون استاندار ادامه داد: اگر اعتبارات عمرانی به صورت ۱۰۰ درصد به استان تخصیص داده شود ۶ سال طول می‌کشد تا پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسند که لازم است از توان بخش خصوصی استفاده کرد.  

وی در خصوص بودجه سال ۹۹ شهرداری‌ها، بیان کرد: نظام بودجه‌ریزی امسال از بودجه برنامه‌ای به بودجه اقتصادی تغییر یافته است.  

نظری گفت: سال گذشته میزان بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به شهرداری‌های استان ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که امسال به ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.  

وی اظهار کرد: اگر شهرداری‌ها در فرصت تعیین شده، اسناد خزانه را جذب نکنند این اسناد میان دیگر شهرداری‌ها جابجا خواهد شد.  

معاون استاندار گفت: ماده ۱۰۰ و ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها در حال اصلاح از سوی وزارت کشور است که این قانون‌ها می‌توانند مشکلاتی که در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد را برطرف کنند.  

در ادامه حیدر علیپور رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به موضوع سلامت اداری، بیان کرد: رعایت قوانین و تکریم ارباب رجوع و شهروندان، آموزش و پیشگیری از اشتباهات احتمالی در روند اجرایی کار، اتحاد، همدلی، همراهی، فرهنگ‌سازی، آموزش قانون و ارتقای سلامت اداری در مبارزه با مفاسد آگاهانه یا ناآگاهانه از اهداف برگزاری این همایش است.  

وی گفت: علت بروز تخلف در بیشتر موارد ممکن است ناشی از آگاهی و یا نبود آگاهی کارکنان نسبت به دستورالعمل باشد.  

علیپور بیان کرد: آگاهی بخشی به شهرداری‌ها به عنوان اصلی‌ترین بخش پیشگیری از وقوع تخلف و جرم است.

کد خبر 474809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha