چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

بازار نفت، سال ۲۰۱۹ را با کاهش قیمت به پایان برد اما بیشترین افزایش قیمت نفت طی ۳ سال گذشته در این سال رقم خورد و نفت برنت طی این سال ۲۳ درصد رشد قیمتی داشت.

نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۹ در روز سه‌شنبه یک درصد کاهش یافت.

این روز آخرین روز کاری یک دهه گذشته نیز بود اما به علت جنگ تجاری آمریکا و چین و کاهش تولید ادامه‌دار اوپک پلاس، بیشترین افزایش سالانه در ۳ سال گذشته را ثبت کرد.

رویترز نوشت: نفت برنت در سال ۲۰۱۹ افزایش ۲۳ درصدی و نفت خام آمریکا افزایش ۳۴ درصدی را ثبت کردند که بیشترین افزایش سالانه در ۳ سال گذشه بود. این افزایش‌ها ناشی از کاهش تولید اوپک و هم‌پیمانانش و موفقیت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین عنوان شده است.

پیش‌بینی‌کنندگان، نوسانات شدید قیمتی را برای هیچ کدام از این دو شاخص نفتی در سال آینده پیش‌بینی نمی‌کنند. انتظار می‌رود، نفت برنت در نزدیکی ۶۳ دلار در هر بشکه نوسان داشته باشد.

طی سال گذشته میلادی، افزایش تولید نفت آمریکا، کاهش تولید اوپک را خنثی کرد. تقاضای بی‌رونق از جمله در کشورهای توسعه‌یافته همچنان نگرانی اولیه در آستانه ورود به سال ۲۰۲۰ است.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار گفت: «هرچند تا حد زیادی انتظار می‌رود قیمت نفت مثبت باشد، با موانعی از رشد اقتصادی جهانی ملایم و افزایش سطح تولید نفت شیل در ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰ مواجه است.»

آمار ماهانه دولت آمریکا نشان داد تولید نفت آمریکا در ماه اکتبر به رکورد ۱۲/۶۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که این رقم در ماه سپتامبر برابر با ۱۲/۴۸ میلیون بشکه در روز بود.  

انتظار می‌رود سرعت رشد در سال ۲۰۲۰ کند شود.

هر بشکه نفت برنت با ۶۷ سنت کاهش ۶۶ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۶۲ سنت کاهش ۶۱/۰۶ دلار معامله شد.

حجم مبادلات در روز سه‌شنبه به علت این که بسیاری از بازیگران بازار در تعطیلات به سر می‌بردند، کم بود.

کد خبر 474805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha