چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران گفت که ۸۵ درصد از سواحل دریای خزر در این خطه شمال کشور تا حریم ۶۰ متر آزاد شد.

آزاد سازی سواحل خزر

احمد توکلی چهارشنبه یازدهم دی افزود: از مجموع ۴۳۷ کیلومتر ساحل خزر در حوزه استحفاظی استان مازندران حدود ۴۰۳ کیلومتر آن تا حریم ۶۰ متری آزاد شد که در برخی از مناطق به خصوص مرکزی و شرقی تا ۱۵۰ متر نیز می‌رسد.

وی تصریح کرد: حدود ۶۷ درصد به میزان ۳۱۸ کیلومتر از سواحل دریای خزر در این استان به طور طبیعی آزاد و ۱۸ درصد هم که حدود ۸۵ کیلومتر را شامل می‌شود با پیگیری استانداری و فرمانداری‌های شهرهای ساحل آزاد شد.

توکلی بیش از ۵۵ درصد از سواحل آزاد شده دریای خزر را مربوط به ناحیه شرقی شامل شهرستان‌های ساری، میاندرود، بهشهر، نکاء و گلوگاه دانست و گفت: دلیل اصلی زیاد بودن آزادسازی سواحل در این ناحیه ناشی از بالا بودن عرض ساحل در نواحی شرقی است که در برخی نقاط همچون خلیج گرگان تا سقف ۵۰۰ متر می‌رسد.

توکلی ادامه داد: حدود ۹ درصد از سواحل خزر به دلیل ایجاد تاسیسات زیرساختی چون نیروگاه، بنادر و سایر تاسیسات دیگر قابلیت آزادسازی ندارد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران افزایش طول ساحل دریای خزر در استان را دلیل محاسبه دقیق این سواحل براساس نقشه‌های وزارت دفاع دانست و افزود: در شرایط فعلی طول ساحل خزر در مازندران حدود ۴۳۷ کیلومتر است.

کد خبر 474776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha