مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۳۵ درصد از شبکه آب این استان معادل ۴ هزار کیلومتر فرسوده است و نیاز به اصلاح و نوسازی دارد.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف عرفانی‌نسب، به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل  شرکت آبفا در جمع اصحاب رسانه افزود: فرسودگی شبکه آبرسانی موجب می‌شود تا ۲۲ درصد آب کیفی آشامیدنی از دسترس مشترکان خارج شود و به هدر برود.

وی اظهار کرد: سرریزی مخازن، برداشت غیرمجاز از کنتورهای مصرف، حوادث و اتفاقات احتمالی و سنجش دستگاه‌های اندازه‌گیری از دلایل هدر رفت آب در شبکه آبرسانی است. همچنین در سال جاری  ۱۵ هزار و ۴۰۰ متر جاری توسعه در شبکه آبرسانی انجام شده و ۱۵ هزار مترمربع اصلاحات نیز با هدف جلوگیری از هدررفت آب در این استان  صورت گرفته است.

عرفانی‌نسب افزود: ۵ کیلومتر خط انتقال آب در سال جاری در استان انجام شده که ۲ هزار و ۲۰۰ انشعاب فرسوده  نیز اصلاح و بازسازی شده است و ۳۷ درصد از۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش عمرانی شرکت آب و فاضلاب استان در سال جاری تخصیص شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بیان کرد: آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی به‌عنوان نمونه (پایلوت) کشوری تا یک‌ماه آینده ادغام می‌شود که بهره‌مندی مناسب از امکانات، ارایه خدمات مطلوب به مشترکان، کوچک‌سازی طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و دسترسی آسان مردم به خدمات شرکت از اهداف این ادغام است.

وی افزود: این استان ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب را دارد و نیاز سالانه استان ۱۱۰ میلیون مترمکعب است.

کد خبر 474760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha