مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

 نرم افزار کاربردی سخا برای شناسایی و رفع مشکلات محلات محروم گیلان رونمایی شد.

محلات محروم گیلان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: با راه‌اندازی و استفاده از این سامانه، مشکلات محلات محروم گیلان مشخص و انعکاس داده می‌شود تا به کمک دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی نسبت به رفع آن‌ها، اقدامات لازم انجام شود.

محسن جعفری افزود: در حال حاضر ۳ محله محروم در استان گیلان شناسایی و از قبل ثبت شده که شامل محله معلولین رشت، گسکر محله لنگرود و محله رودبنه لاهیجان است و ۳ محله جدید نیز به جمع محلات محروم استان واقع در شهرستان‌های تالش، رودسر و بندرانزلی شناسایی شده و در مورد سایر نواحی و شهرستان‌های گیلان هم محلات محروم آنان به ما معرفی شده که برای رفع محرومیت این محلات، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

جعفری گفت: برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مهارت زندگی ویژه محلات آسیب‌پذیر و کم‌ برخوردار و همچنین انجام مشاوره‌های تحصیلی، حقوقی، ازدواج، کارآفرینی، همسرداری، تربیت فرزندان از جمله دیگر اقداماتی است که با جدیت توسط معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: البته بخشی از برنامه‌های مورد هدف این معاونت از ابتدای سال انجام و بخشی دیگر نیز در دست پیگیری است که ۴۰ عضو طرح مهر یاران متشکل از کودکان کار با مشارکت آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌هایی است که توسط معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان انجام شده که در این راستا با خانواده‌های کودکان کار ارتباط برقرار کرده تا پس از پایان سفر زیارتی مشهد مقدس و فراهم شدن شرایط لازم برای ادامه تحصیل اقداماتی انجام شود.

جعفری بیان کرد: همچنین این دسته از افراد برای اشتغال و مهارت‌آموزی والدین این کودکان نیز با فنی و حرفه‌ای استان هماهنگ کردیم تا دوره‌های مهارت‌آموزی برای آنان برگزار شود و علاوه بر این امر، در کاهش آمار کودکان کار و اتحاد و همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط برای تحقق این هدف مورد تاکید است و برای یک خانواده بی‌سرپناه نیز، مکانی برای ادامه زندگی تهیه شد.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان از افتتاح کارگاه آموزشی خیاطی در محله‌های اسلامی استان تا قبل از پایان امسال خبر داد.

وی گفت: در این بخش نیز با واحدهای تولیدی و مدیران شهرک صنعتی هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد تا لباس‌های کار مورد نیاز این واحدها در کارگاه‌های خیاطی راه‌اندازی شده در محلات اسلامی تولید شود.

جعفری اضافه کرد: افتتاح مهدکودک قرآنی، عمران و آبادانی، ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد، ارزیابی اولیه از معضلات، اشتغال و توانمندسازی و نظایر این از جمله اهدافی است که برای تحقق آن‌ها در محلات محروم استان تلاش می‌کنیم.

وی تقدیر از اداره‌های شهرستانی در همایش فعالان خدمت‌رسانی که بیشترین خدمات‌رسانی را در سطح محلات محروم داشتند را ضروری دانست و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای محله‌های اسلامی و تقدیر از دبیران قرارگاه‌ های شهرستانی از دیگر برنامه‌های جانبی همایش فعالان خدمت‌ رسانی محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان گفت: تهیه مستندی از محلات اسلامی استان با کمک رسانه ملی و تشریح خدماتی که در این محله‌ها انجام شده و برگزاری رزمایش جهاد و خدمات اجتماعی با اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه متنوع از جمله اقدامات در دست اقدام معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان است.

جعفری هدف از برگزاری رزمایش جهاد و خدمات اجتماعی را ارائه خدمات اجتماعی بسیج به آحاد مردم به ویژه در مناطق کم‌برخوردار استان گیلان دانست و گفت: نشست با کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح محلات آسیب‌پذیر و برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و طلاق نیز از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان هستند.

کد خبر 474757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha