رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان از یک ماه گذشته تاکنون برای کشت پاییزه محصولات کشاورزی آبیاری شده است.

اراضی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلام حیدر زورقی در حاشیه بازدید از طرح عظیم انتقال آب با لوله به دشت سیستان افزود: از آنجایی که سالیانه ۴۰۰میلیون مترمکعب آب برای توزیع در سطح ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به این طرح اختصاص داده شده دیگر کشت‌های سنتی در سیستان اقتصادی نیست و باید به سوی الگوی کشت اقتصادی برویم تا کشاورزی در منطقه تولید ثروت و درآمد کند.

وی ادامه داد: مطالعات خاک‌شناسی منطقه سیستان در همه‌ی حوضچه‌های ۲۰هکتاری انجام شده و به دلیل ضعیف بودن خاک برای حاصلخیزی نیاز مبرم به کود دارند و کشاورزان باید با مشورت کارشناسان بخش کشاورزی در شهرستان‌ها نیاز کودی زمین زراعی خود را مرتفع کنند. همچنین افزایش تولید در واحد سطح با کود و بذر مطمئن امکان‌پذیر و توجیه اقتصادی داشته و درآمد زاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با توجه به تمدید مهلت بیمه تا پایان دی سالجاری، از کشاورزان خواست محصولات زراعی کشت شده خود را بیمه کنند.

زورقی بیان کرد: عمده اراضی کشت شده در سیستان در مرحله نخست رهاسازی آب از محل انهار سنتی آبگیری شده‌اند و این نگرانی وجود دارد نتوانند در مراحل بعدی به‌طور کامل مزارع را آبدهی کنند.

وی خطاب به مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های منطقه سیستان تاکید کرد: با تمام توان کارشناسی حوزه کاری خود دانش فنی را به کشاورزان منتقل تا این قشر زحمتکش با رغبت بیشتری به سوی کشاورزی اقتصادی بروند.

کد خبر 474752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha