چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح سامانه ملی فرزندخواندگی در ماه‌های آینده خبر داد و گفت که تعداد خانواده‌های متقاضی فرزند از کودکان نگهداری‌شده در مراکز بهزیستی بیشتر است. 

فرزندخواندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در شورای اداری بهزیستی با اشاره به وجود ۶۵۰ مرکز شبه‌خانواده تحت نظارت بهزیستی در کشور گفت: ماهانه به ازای هر نفر که در این مراکز نگهداری می‌شود مبالغی به عنوان یارانه پرداخت و از اردیبهشت‌ ماه امسال به صورت متمرکز بر کارت مراکز شارژ می‌شود.

قبادی دانا هدف از راه‌اندازی این مراکز را شناسایی استعدادهای مختلف فرزندان معلول عنوان و بیان کرد: ۷۰۰ فرزند سالانه در این مراکز به ۱۸ سالگی می‌رسند که تلاش می‌کنیم با برنامه‌هایی در قالب تامین جهیزیه و تسیهل ازدواج و اشتغال از مراکز ترخیص شوند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بهزیستی این است که فرزندان تحت حمایت بهزیستی همچون سایر کودکان زندگی اجتماعی داشته باشند و هدف جداسازی این افراد از فرزندان سالم نیست، بلکه باید در کنار هم رشد پیدا کنند و در بستر خانواده و درون جامعه باشند لذا ایزوله کردن آنها پسندیده نیست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تصدی‌گری ۹۳ درصد فعالیت‌های سازمان بهزیستی به عهده موسسه‌های غیردولتی و خیریه‌هاست که بهزیستی یارانه ماهانه به آنها پرداخت می‌کند. حدود ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه در کل کشور ماهانه در زمینه‌های مختلف پرداخت می‌شود. 

وی افزود: اکنون ۳۴ شیرخوارگاه و خانه نوباوگان در حال فعالیت هستند که از بدو تولد تا ۳ سالگی از فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی به صورت حاکمیتی نگهداری می‌کنند. 

قبادی دانا اظهار کرد: سیاست اصلی در ارتباط با فرزندان شیرخوارگاه این است که به فرزندخواندگی سپرده شوند. آمار خانواده‌های متقاضی از فرزندان موجود در این مراکز بیشتر است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بهزیستی این است که تمامی فرزندان بدون سرپرست موثر، درون خانواده‌ها رشد کنند. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح سامانه ملی فرزندخواندگی در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: پایلوت این طرح در استان تهران اجرا و نقاط ضعف نرم‌افزاری احصا شده است. امیدواریم با این اقدام مهم، فرایند فرزندخواندگی تسهیل شود.

وی افزود: یک میلیون و ۸۸ هزار خانوار در سطح کشور از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند که تا تیر ماه سال گذشته ۵۴۰ هزار خانوار پشت نوبت با اختصاص مبلغی از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در صف دریافت مستمری قرار گرفتند.

قبادی دانا با بیان این‌که تمامی افراد زیر پوشش بهزیستی بر اساس بعد خانوار مستمری می‌گیرند، گفت: ۱۷۸ هزار خانوار دارای معلولیت که به صورت تک‌نفره محاسبه می‌شدند، اکنون مستمری آنها بر حسب بعد خانوار شده است. 

وی بیان کرد: کل مبلغ مستمری که مددجویان بهزیستی در سراسر کشور در سال ۹۷ دریافت کردند ۱۷۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۲۷۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امیدواریم اگر شرایط مساعد فراهم شود جذب پشت نوبتی داشته باشیم، اما در حال حاضر از سمت سازمان برنامه و بودجه محدودیت داریم و نمی‌توانیم افرادی را که بعد از تیرماه ۹۷ متقاضی دریافت مستمری بودند زیرپوشش قرار دهیم. 

کد خبر 474745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha