مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه حمایت از کودکان کار در این استان، باهدف تقویت مشارکت‌های اجتماعی، بیشتر مورد تشویق و حمایت‌های قانونی قرار می‌گیرند.

کودک کار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تقویت و افزایش مشارکت‌های اجتماعی در استان سمنان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها است و باید باهم افزایی بین بخشی در دستگاه‌های اجرایی و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیاری از مسائل مهم اجتماعی به‌خصوص در حوزه کودکان کار انجام شود.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در حوزه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی به دستگاه‌های اجرایی این استان کمک کنند و نقش‌آفرین باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به تدوین شناسنامه کودکان کار سمنان از طریق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، تصریح کرد: مشخصات کودکان کار در زمینه‌های مختلف مانند تحصیل، خانواده، مهارت‌های فردی و علت کار کودکان در چند شهرستان استان شناسایی شده.

خجسته‌پور افزود: شناسنامه تدوین‌شده کودکان کار به متولی اصلی آن یعنی بهزیستی ارجاع داده شد تا با بررسی‌های لازم، اقدامات موردنیاز برای برطرف‌سازی مشکلات این کودکان را انجام دهند.

وی گفت: علت حضور اکثر کودکان کار در سطح معابر و چهارراه‌های استان سمنان به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها است، بین کودک کار و خیابانی تمایز باید قائل شد، کودکان خیابانی در برخی از کلان‌شهرها وابستگی خانوادگی ندارند و به‌صورت گروهی و تیمی فعالیت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، حل مشکل کودکان کار را نیازمند عزم جدی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و بیان کرد: این مسئله برای کاهش و کنترل علت‌های مؤثر در بازتولید و نیز ثمربخش بودن اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای توانمندسازی کودکان لازم است.

۲۵۰ کودک کار و متکدی در شهرستان‌های سمنان و دامغان با نگاه پایش در زمینه‌های تحصیل، بهداشت و سلامت، خانواده، مهارت‌های فردی و استعدادیابی، صاحب شناسنامه سلامت شدند.

کد خبر 474729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha