چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

مراسم تجلیل از ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شده اند برگزار شد.

المپیک

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم تجلیل از ورزشکارانی که سهمیه المپیک ۲۰۲۰  ژاپن گرفته اند در کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم تعدادی از اعضای هیات اجرایی و مسئولان کمیته ملی المپیک و همچنین تعدادی از ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند، حضور داشتند.  رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک هم با تاخیر به مراسم آمد.
همچنین از شاخص ترین چهره ها حسن یزدانی به دلیل فیزیوتراپی، حسن تفتیان و احسان حدادی به دلیل اردوی خارج از تهران در مراسم نبودند.
از اعضای هیات اجرایی نیز محمد علیپور و مجید شایسته حضور نداشتند.

کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در این مراسم بیان کرد: برنامه امروز برای قدردانی از زحمات قهرمانانی است که دلاورانه سهمیه المپیک گرفتند. روند کسب سهمیه المپیک متفاوت از دوره قبل است و سخت تر شده است. امیدوارم نسبت به المپیک ریو که ۶۳ سهمیه گرفتیم، این دوره شاهد افزایش چشم گیری باشیم و با همت والای ورزشکاران نتایج درخشانی در المپیک به ارمغان بیاید.
طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک نیز گفت: خوشحالی مضاعفی نسبت به کسب سهمیه بانوان دارم چون علی رغم محدودیت هایی که دارند توانستند سهمیه بگیرند و امیدوارم در المپیک توکیو موفق باشند. آرزو می کنم کسب سهمیه محدود به این چند نفر نباشد و هم در بانوان و هم در مردان باز هم سهمیه بگیریم. البته کسب سهمیه در بسکتبال سه نفره برای ما نزدیک بود اما نتوانستیم. با این حال از این همه تلاش برای کسب سهمیه تشکر می کنم.

 نصر الله سجادی سرپرست کاروان ایران نیز در این مراسم بیان کرد: در این دوره پنج رشته به بازیهای المپیک اضافه شده و ۱۱ هزار ۹۰ نفر ورزشکار در این دوره حضور دارند و سهمیه بانوان نزدیک به مردان است. تا به امروز ما شرایط خوبی در کسب سهمیه داریم. برای دومین بار بسکتبال سهمیه المپیک گرفت و والیبال هم بالای ۹۰ درصد شانس گرفتن سهمیه دارد. رشته های انفرادی هم تا پایان خرداد در حال مسابقه دادن هستند. کاراته وضعیت خوبی دارد و کشتی هم پیش بینی کرده در تمام اوزان سهمیه بگیرد.
او ادامه داد: امیدوارم تعداد سهمیه ها نسبت به دوره هلی قبل بیشتر باشد. البته حضور در خود المپیک افتخار است. قطعا زحمات زیادی کشیده می شود تا یک ورزشکار در المپیک شرکت کند. پیش بینی کرده ایم در سه ماه اول سال و هفته اول تیر چهار دوره برای ورزشکاران بگذاریم و امیدواریم با هماهنگی بیشتری در بازیها شرکت کنیم. اساس کاروان ما ورزشکاران است. تا پایان دی ماه حقوق ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده اند پرداخت خواهد شد. شش ماه دوم را هم تا پایان تیر ماه می دهیم.

اسامی نفرات و رشته هایی که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شده اند:
کشتی آزاد: رضا اطری و حسن یزدانی
کشتی فرنگی: محمد علی گرایی، علیرضا نجاتی و امیر قاسمی منجزی
دوومیدانی: احسان حدادی و حسن تفتیان
تیراندازی: نجمه خدمتی، مهیار صداقت، جواد فروغی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم زاده و هانیه رستمی
تیروکمان: میلاد وزیری
تکواندو: آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی
دوچرخه سواری: یک سهمیه به نام کشور

تیم ملی بسکتبال

کد خبر 474699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha