گروه‌های محیط زیستی در انگلیس هشدار دادند که سال ۲۰۲۰ آخرین فرصت جهانیان برای مقابله با پدیده تغییرات اقلیمی و حفظ طبیعت است.

تغييرات اقليمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیران دو گروه محیط زیستی هشدار دادند: سال میلادی جدید آخرین فرصت است تا جهانیان را برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی و حفظ جوامع و طبیعت گردهم آوریم.

مدیران دو آژانس دولتی در انگلیس اظهار داشتند که تغییرات اقلیمی و خسارت‌های ناشی از آن بر طبیعت با پیامدهای فاجعه‌باری همراه است.

در گزارشی که ماه اکتبر در انگلیس به چاپ رسید مشخص شد دو پنجم (حدود ۴۱ درصد) از تعداد گونه‌های حیات‌ وحش در این کشور طی ۵۰ سال گذشته کاهش پیدا کرده و ۱۳ درصد از گونه‌های بررسی شده با خطر انقراض روبرو هستند.

این هشدارها پس از حصول پیشرفت‌های ناچیز در مذاکرات اقلیمی سازمان ملل در مادرید و پیش از مجموعه‌ای از نشست‌های بین المللی سال ۲۰۲۰ منتشر شد.  

به گفته کارشناسان انگلیسی، سال ۲۰۲۰ آخرین فرصت است تا جهانیان در کنار یکدیگر تصمیم قاطعی برای مقابله با تغییرات اقلیمی اتخاذ کنند و با کاهش گونه‌های حیات‌ وحش که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، مقابله شود.

چالش‌های زیست محیطیِ تغییرات اقلیمی و از بین رفتن طبیعت به شکل اساسی با یکدیگر مرتبط هستند. تغییرات اقلیمی به اکوسیستم‌ها آسیب می‌زند و تحلیل رفتن محیط‌های طبیعی عامل انتشار گازهای موثر در بروز تغییرات اقلیمی است.

کد خبر 474688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha