سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت حمایت خود از برخی محصولات استراتژیک کشاورزی مانند گندم، دانه‌های روغنی و چغندر قند را با خرید تضمینی ادامه می‌دهد.

دشت مغان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عباس کشاورز  در بازدید از شهرستان پارس‌آباد و در جمع مسئولان اجرایی این شهرستان در استان اردبیل عنوان کرد: دشت مغان محور اقتصاد کشاورزی است و تا به حال توانمندی‌های آن به درستی شناخته نشده است.  

به گفته وی مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ظرفیت و توانمندی‌های این منطقه در تولید انواع محصولات کشاورزی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.  

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: از کشاورزان استان تقاضا می‌کنیم که بدون پیش‌بینی تقاضا به کاشت محصول اقدام نکرده و با توجه به قانون عرضه و تقاضا هوشمندانه اقدام به تولید محصولات کشاورزی کنند.  

کشاورز افزود: دولت در برخی از محصولات استراتژیک از جمله گندم، دانه‌های روغنی و چغندرقند به صورت تضمینی محصولات را خریداری می‌کند و در ارتباط با تولید این چنین محصولات راهبردی و استراتژیک هیچ مشکلی وجود ندارد ولی در بیشتر مواقع ملاحظه می‌شود که کشاورزان بدون در نظر گرفتن میزان تقاضای داخلی و یا بدون اطلاع از وضعیت صادرات اقدام به تولید بیش از حد و اندازه یک محصول خاص کرده و به همین دلیل نیز وضعیت مالی و امرار معاش خود را با خطر مواجه می‌سازند.  

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به دلیل تقاضای کم بازار تولید گوجه‌فرنگی و هندوانه مغان در سال گذشته، این محصولات را به قیمت بسیار پایینی آورد و باعث تحمیل خساراتی به صاحبان مزارع کشاورزی شد.  

وی افزود: دشت مغان در تاریخ کشاورزی کشور جزو یکی از ۴ دشت حاصلخیز کشور است.  

به گفته وی دشت مغان یکه تاز تولید بذر کلزای زمستانه است و این قابلیت و توانایی دشت مغان را نه تنها در داخل کشور بلکه در دنیا بی‌نظیر و نمونه کرده است.  

کشاورز بیان کرد: دشت مغان دارای یک اقتصاد پویا و توانمند است و هنوز دانش بشری تا کنون این توانمندی و قابلیت‌های دشت مغان را نشناخته است.

کد خبر 474560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha