مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اعلام کرد: با پیگیری‌های مستمر موانع موجود درزمینهٔ استقرار و تکمیل نیروگاه خورشیدی منطقه رفع شده و این نیروگاه در این منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون فدایی دولت، سه‌شنبه ۱۰ دی در جمع شماری از کارشناسان در بازدید از سایت این منطقه افزود: بخش خصوصی در حال ساخت پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی لامرد، استان فارس در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در این منطقه است که وقفه‌ای درزمینهٔ انتقال پنل‌های خورشیدی به محل ساخت نیروگاه صورت گرفت و مانع از تکمیل و در مدار تولید قرار گرفتن این نیروگاه شد.

وی بیان کرد: پیگیری‌ها به بار نشست و پنل‌های خورشیدی در حال ترخیص از گمرک شهید رجایی هستند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، پس از نصب پنل‌ها و عملیات راه‌اندازی، نیروگاه به شبکه متصل شود و با توجه به اطمینان سرمایه‌گذار به حمایت از سوی مدیریت منطقه، تقاضای طرح توسعه این نیروگاه از سوی شرکت سرمایه‌گذار ارائه‌شده که در بازه زمانی مشخص زمینی به مساحت ١٠ هکتار در مجاورت این طرح آماده واگذاری است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ادامه داد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، شرایط مناسب برای خرید برق و شرایط مناسب جغرافیایی و اقلیمی این منطقه ویژه ازنظر تابش خورشید و در دسترس بودن گاز و آب برای احداث نیروگاه‌ها نیز زمینه برای فعالیت شرکت‌ها و هلدینگ‌های مطرح در تولید برق و انرژی فراهم است.

فدایی دولت همچنین وعده احداث پست اختصاصی تأمین برق در منطقه ویژه لامرد داد و گفت: برای احداث پست برق ۲۳۰/۱۳۲/۲۰ کیلوولت در این منطقه با سازمان ایمیدرو و وزارت نیرو نشست‌ها و مذاکراتی انجام‌شده که در صورت تأمین اعتبار و اخذ مجوزهای لازم، به مرحله اجرا درمی‌آید، اجرای این پست نقش بسزایی در تأمین برق دوران بهره‌برداری صنایع مختلف در این کانون مهم صنعتی دارد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس میزبان صنایع مختلفی نظیر کارخانه آلومینیوم جنوب، نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی، کارخانه آسفالت و واحد تولیدی سنگ‌های مصنوعی است که استقرار صنایع مختلف تولید منیزیم و نیروگاه‌ها و صنایع مادر در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد پیش‌بینی‌شده است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد در جنوب فارس و در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد خبر 474533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha