سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با پرداخت ۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶ هزار و ۹۰۴ طرح اشتغال روستایی ۱۴ هزار شغل برای روستاییان این استان ایجاد شده است.

روستا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی رسولیان در حاشیه نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان افزود: این میزان تسهیلات از محل ۶ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال اعتباری بوده که تاکنون به این استان ابلاغ و ۷۵ درصد آن پرداخت شده است. همچنین از کل تسهیلاتی که تاکنون از محل طرح اشتغال روستایی برای طرح‌های مختلف پرداخت شده، هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و باقی آن مربوط به طرح‌های غیرحمایتی بوده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در مجموع تاکنون ۷۳ درصد از اعتبارات حوزه طرح‌های حمایتی و ۷۷ درصد از اعتبارات طرح‌های غیرحمایتی در استان پرداخت شده است که ۹۷.۶ درصد از طرح‌های اشتغال روستایی در خراسان رضوی، طرح‌های کوچک با کمتر از ۱۰ نفر اشتغال بودند و ۹۵ درصد این طرح‌ها نیز تسهیلات ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال دریافت کردند.

وی ادامه داد: برای باقی تسهیلات مربوط به طرح اشتغال روستایی در خراسان رضوی نیز بانک‌ها تعهد کرده‌اند تا اواسط بهمن ماه امسال این تسهیلات را به طور کامل پرداخت کنند. همچنین از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال در حوزه صنعت و ۲۶۰ میلیارد ریال در حوزه کشاورزی و ۵۵۰ میلیارد ریال نیز در حوزه راه و شهرسازی استان پرداخت شده اما تا تحقق برنامه استان در این خصوص فاصله بسیار است.

رسولیان افزود: طرح‌های بسیار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به بانک‌ها معرفی شده که تاکنون ۷۰۸ طرح با مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه کشاورزی بوده که در حال بررسی است.

وی با اشاره به حضور معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست اخیر شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: در این نشست به نوبخت پیشنهاد شد که اعتبارات مربوط به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۹ در قالب استانی پرداخت و اختیارات آن به استان داده شود که وی با این موضوع موافقت کرد.

کد خبر 474521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha