سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: این اداره کل در یک سال گذشته با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها، گامی بزرگ در زمینه توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی در استان کردستان برداشته است.

بوم گردی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان، اسماعیل مریوانی از فعالیت ۱۸ اقامتگاه‌ بوم‌گردی در سطح استان خبر داد و گفت: تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی درسال گذشته فقط ۱۱واحد بود که به ۱۸ واحد رسیده است. این نشان دهنده رشد ۳۹ درصدی بوم‌گردی‌ در سطح استان است.  

وی اضافه کرد: از اهداف راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توان به توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست اشاره کرد.  

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در ادامه از فعالیت ۳۲ هتل در استان کردستان خبر داد و گفت: ارتقای سطح کمی خدمات با هدف افزایش ماندگاری مسافران بیش از گذشته مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.  

وی افزود: در حال حاضر ۳۲ هتل با ظرفیت پذیرش و اسکان دو هزار و ۶۸۱ نفر به طور مستمر در کردستان در حال ارائه خدمات به گردشگران استان است.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان، مریوانی با بیان اینکه علاوه بر هتل‌های مناسب در سطح استان، ۲ هتل آپارتمان با ظرفیت اسکان ۱۰۰نفر، ۲۴ مهمانپذیر با ظرفیت اسکان ۷۸۲ نفر و ۱۸ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت اسکان ۴۲۰ نفرفعالیت می‌کنند.  

وی  افزود: فراهم سازی امکانات و تسهیلات کافی و مناسب برای گردشگران ورودی به استان یکی از مهم ترین اهداف بخش گردشگری کردستان به شمار می‌آید که در همین زمینه این اداره کل آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

کد خبر 474473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha