معاون بازسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام گفت: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل‌زدگان تاکنون، مالکان واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل این استان، ۴۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.

کمک به سیل‌زدگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا اسماعیلی سه‌شنبه دهم دی اظهار کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض، مبلغ مصوب شده تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان ایلامی (مرحله اول، دوم و سوم) یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون یک هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون هشت هزار و ۶۸۴ تن سیمان رایگان برای بازسازی در مناطق سیل‌زده استان توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون بازسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام یادآور شد: برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی و شهری ۱۶۰ کیسه سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب توزیع شده است.

اسماعیلی از فعالیت مهندسان ناظر ساخت مسکن زیر پوشش این بنیاد در مناطق سیل‌زده ایلام خبر داد و گفت: این افراد بر همه مراحل از تهیه نقشه ساختمان تا پایان کار نظارت کامل دارند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۷۶۷ پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل‌زده به بانک‌های عامل این استان برای دریافت تسهیلات ارجاع شده که از این میزان ۹ هزار و ۴۰۳ مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

معاون بازسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام تصریح کرد: با توجه به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری در استان نیز تاکنون یک هزار و ۹۱۶ مورد آواربرداری، یک هزار و ۷۴۸ مورد پی‌کنی ساختمان، یک هزار و ۶۷۱ مورد آرماتوربندی و یک هزار و ۲۰۲ مورد دیوارچینی نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز امسال باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه و زیربخش‌های کشاورزی در استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره‌شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور است و رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان‌ها دارد.

کد خبر 474446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha