استاندار تهران گفت: با توجه به وجود چالش‌های اجتماعی، درمانی و بهداشتی در استان تهران آماده هستیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را به عنوان نقطه کانونی همکاری برای مرتفع کردن این مشکلات قلمداد کنیم.

انوشیروان محسنی بندپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به کمبود تخت‌های بیمارستانی، سرانه آموزشی، فضاهای فرهنگی و ورزشی و غیره در استان تهران اشاره کرد و گفت: تغییر نگاه کلان کشور به استان تهران ضروری است و در این رابطه به فرهنگ‌سازی نیاز داریم.

وی با اشاره به اهمیت امر پیشگیری در حوزه سلامت و با اشاره به اجرای طرح غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: اگر کاری در تهران پایلوت شود در کشور نیز می‌تواند الگوبرداری شود.

محسنی‌بندپی با بیان توضیحاتی درباره آلودگی هوا و تأثیرات آن بر سلامتی افراد پیشنهاد راه‌اندازی یک مرکز تحقیقات سلامت هوا و تغییرات اقلیم و را مطرح کرد و درباره دلایل آلودگی هوا، پیگیری‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در این راستا توضیحاتی داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای موجود در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بر اهمیت مقوله پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و پیشنهاد تاسیس مرکز تحقیقات سلامت هوا و تغییرات اقلیم را در دانشکده بهداشت ارائه داد.

کد خبر 474425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha