آمار ولادت‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور طی سال گذشته نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های رخ‌داده با ۳۸۵ هزارو ۷۹۰ مورد متعلق به مادران ۲۵ تا ۲۹ سال بود.

تولد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۱۹ ولادت طی سال ۱۳۹۷ در کشورمان به ثبت رسید که در آنها میانگین سن مادران برابر ۲۹ سال و یک ماه و برای پدران ۳۳ سال و ۸ ماه بوده است. بیشترین فراوانی ولادت‌های سال ۱۳۹۷ متعلق به مادران ۲۸ ساله با تعداد ۸۳ هزار و ۵۴۹ ولادت و برای پدران ۳۲ ساله با فراوانی ۹۴ هزار و ۸۶۵ نوزاد بوده است. از کل ولادت‌های ثبت شده سال گذشته سهم مادران و پدران جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله به ترتیب برابر با ۸۲.۹ و ۶۷.۶ درصد بوده است.

  • فاصله تولد با تاریخ رخداد ازدواج والدین

در سال ۱۳۹۷ تعداد ولادت‌هایی که فاصله رخداد آنها با تاریخ ازدواج پدر و مادر یک سال یا کمتر از یک سال بود، ۱۳۴ هزار و ۲۴۵ مورد بوده است. به عبارت دیگر حدود ۹.۸ درصد از ولادت‌های ثبت‌شده در فاصله زمانی یک سال و کمتر از یک سال از ازدواج والدین تا تولد نوزاد رخ داده است.

در سال ۱۳۹۷ همچنین ۴۲ زوج به ازای هر هزار ازدواج که از اردیبهشت سال ۱۳۹۵ تا تیرماه سال ۱۳۹۶ رخ داده است، فرزنددار شده‌اند. این شاخص برای استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان بیشترین آمار و برای استان‌های قزوین و مازندران کمترین آمار را داشت.

بر اساس گزارش سالنامه آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۳۹۷ بیش از ۶۳ درصد از تولدهای ثبت شده یعنی ۸۴۳ هزارو ۷۱۰ رویداد با فاصله زمانی ۵ سال و بیشتر از وقوع ازدواج والدین رخ داده است.

کد خبر 474312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha