مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزایش کرایه خودروهای سرویس مدارس را ممنوع توصیف کرد و از والدین خواست تا هرگونه تخلف در این زمینه را به آموزش و پرورش منطقه خود اطلاع دهند.

سرویس مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، «عسکری نیکزاد» در جلسه ساماندهی سرویس دانش‌آموزی موضوع کارگروه ماده ۱۸ اعلام کرد: هیچ شرکتی و هیچ راننده‌ای اجازه افزایش نرخ سرویس مدارس و فشار به خانواده‌ها را ندارد و از رانندگان عزیز هم می‌خواهیم حتما در سامانه «سپند» نام‌نویسی کنند تا در لیست حمایتی دولت قرار گیرند چون در حال حاضر برنامه این است که تفاوت بهای مازاد مصرف بنزین به آنان پرداخت شود.

نیکزاد گفت: دولت با هدف حمایت از خانواده‌ها و جلوگیری از افزایش نرخ سرویس مدارس، با طراحی این مکانیسم تلاش دارد به رانندگانی که سرویس مدارس هستند اقدامات حمایتی از جمله بنزین اضافی در نظر بگیرد.

وی افزود: در تمام دنیا آموزش و پرورش را محور توسعه می‌دانند و به همین دلیل در این نهاد سرمایه‌گذاری می‌کنند تا دانش‌آموز توسعه‌یافته تربیت کنند و طرح‌هایی چون «همیار پلیس»، «همیار مشاور» و نظایر آن با هدف مشارکت دانش‌آموزان در امور جدی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: آموزش و پرورش باید بر کار آموزش تمرکز کند و تکلیف کردن کارهای لجستیک بر آموزش و پرورش، آسیب‌های جدی بر آموزش که تکلیف اصلی این نهاد است وارد می‌کند بر همین اساس از همه دستگاه‌ها توقع داریم در مواردی چون ساماندهی سرویس مدارس، در کنار ما باشند و گوشه‌ای از کار را بگیرند تا توجه و تمرکز مدیران و همکاران ما صرف اموری غیر از آموزش و تربیت نشود.

نیکزاد اظهار کرد: همه باید در قبال آموزش و پرورس احساس مسئولیت کنند و آن را مکانی مقدس ببینند چون عزیزترین سرمایه خانواده‌ها یعنی فرزندان در دست ما امانت هستند و ما برای تربیت درست و برای رسیدن به اهداف خود، به کمک و حمایت همه دستگاه‌ها نیاز داریم.

گفتنی است کارگروه ماده ۱۸ به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و دبیری آموزش و پرورش استان است.

کد خبر 474256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha