مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت‌پذیری اجتماعی، از رتبه پایین کشور در زمینه مسئولیت‌پذیری اجتماعی گفت و از مسئولان خواست با به رسمیت شناختن سمن‌ها به استحکام شاکله اجتماعی کمک کنند.

سازمانهای مردم نهاد ngo

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، حمید چوبینه در این همایش با تبریک پیشاپیش ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، گفت: با وجود این که جامعه به هم پیوسته‌ای داریم و مسائل دینی و مذهبی در کنار مسائل فردی اهمیت زیادی دارد، در زمینه مسئولیت‌پذیری اجتماعی جایگاه مناسبی نداریم.

وی با بیان این که از نظر مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان ۱۶۱ کشور جهان در رتبه ۹۱ قرار داریم، اظهار کرد: در کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته اسکاندیناوی به ازای هر ۱۰۰ نفر یک سمن وجود دارد در حالی که این آمار در کشور ما به ازای هر ۱۵ هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران ادامه داد: با وجود این که می‌توانیم بستر مناسبی برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی داشته باشیم و به فکر هم‌نوعان خود باشیم، شرایط مساعدی در این زمینه نداریم.

چوبینه در پایان با بیان این که باید بسترسازی کنیم تا سمن‌های مختلف در کنار مردم باشند، عنوان کرد: از تمام مسئولان و دست‌اندرکاران می‌خواهیم با به رسمیت شناختن سمن‌ها به عنوان قطراتی از شاکله اجتماعی، به استحکام آن کمک کنند.

کد خبر 474253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha