سه هزار و ۴۵۰ فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری بانک‌های عامل برای مددجویان نیازمند جویای کار زیرپوشش کمیته امداد هرمزگان ایجاد شد.

اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هرمزگان گفت: در حال حاضر حدود سه هزار و ۸۵۲ طرح اشتغال برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌های طرف قرارداد این نهاد معرفی شدند که در صورت پرداخت، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

عبدالرضا خسروانی  دوشنبه ۹ دی در تشریح این خبر افزود: در  مدت ۹ ماهه امسال، ۷۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به‌صورت قرض‌الحسنه از طریق بانک‌های عامل طرف قرارداد با کمیته امداد به مددجویان جویای کار در هرمزگان پرداخت‌شده است.

وی بیان کرد: این تسهیلات باهدف ایجاد کسب‌وکار زودبازده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، منابع تبصره ۱۶، طرح توسعه‌ی اشتغال پایدار روستایی و عشایری وهم افزایی بانک‌های عامل در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

معاون اشتغال کمیته امداد هرمزگان گفت: شناسایی مددجویان مستعد،  شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات مناطق، هدایت مددجویان به سمت اجرای طرح‌های کوچک اقتصادی و خوداشتغالی، نظارت فنی و مدیریتی قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌های اشتغال و تعامل با کارفرمایان و صاحبان صنایع به‌منظور به‌کارگیری مددجویان در بنگاه‌های مربوطه از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌ها و کاهش بیکاری است.

خسروانی بیان کرد: در سال گذشته یک‌سوم کل اشتغال ایجادشده در کشور توسط کمیته امداد انجام‌شده است.

کد خبر 474219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha