سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

کارآگاهان پلیس سوئد، با دستگیری یک مرد تبهکار، به افشای راز قتل آتش‌نشان ایرانی مقیم این کشور، نزدیک شده‌اند.

مردی که متهم است جوان آتش‌نشان ایرانی را در شهر مالمو سوئد به ضرب گلوله از پا در آورده است، از سوی پلیس جنایی هلسینگبوری دستگیر شد.

نیمه شب ۱۲ بهمن سال گذشته - اول فوریه ۲۰۰۸- پلیس شهر مالموی سوئد از طریق تماس تلفنی در جریان تیراندازی مرگباری در خیابان لانت ماناگاتان قرار گرفت و گروهی از ماموران به سرعت عازم محل حادثه شدند.

آنها پس از حضور در محل، با پیکر غرق خون مرد جوانی مواجه شدند که بر اثر اصابت چند گلوله به سر و دیگر نقاط بدنش به شدت مجروح شده بود، بنابراین وی را به بیمارستان منتقل کردند اما شدت جراحات مرد  به حدی بود که او لحظاتی پس از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

با مرگ این جوان، تحقیقات پلیس برای کشف راز قتل او آغاز شد و ماموران در بررسی محل جنایت با خودرویی مواجه شدند که آثار اصابت گلوله‌های متعدد روی در و شیشه‌های آن به چشم می‌خورد و به‌نظر می‌رسید متعلق به جوان مقتول باشد.

در حالی که نخستن فرضیه‌ها حاکی از آن بود که جوان مقتول هنگام رانندگی هدف شلیک مرد یا مردان ناشناسی قرار گرفته است، ماموران با پیدا کردن مدارک شناسایی وی متوجه شدند او مردی ایرانی‌الاصل است که در حال گذراندن دوره آموزشی در رشته امداد آتش‌نشانی بود.

با این اطلاعات ماموران به شناسایی خانواده مقتول پرداختند و در تحقیق از آنها دریافتند مرد جوان که از چند ماهگی به همراه خانواده‌اش از ایران به سوئد نقل مکان کرده بود، پدر یک دختر ۴ ساله بود و به گفته اعضای خانواده‌اش هیچ دشمنی نداشت و دارای دوستان زیادی در شهر مالمو بود.

با این اطلاعات در حالی که هیچ شاهد و سرنخی در این پرونده وجود نداشت جست‌وجو برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت ادامه یافت تا اینکه با گذشت ۲ ماه از این حادثه، ماموران پلیس جنایی هلسینگبوری به سرنخ‌هایی از قاتل جوان ایرانی دست یافتند.

به گفته دادستان شهر هلسینگبوری، این مرد ۲۵ ساله که از چند روز پس از جنایت، مورد ظن پلیس قرار گرفته و از همان زمان متواری بود، صبح جمعه گذشته در حالی که در آپارتمانی در جنوب این شهر مخفی شده بود به محاصره پلیس درآمد و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه‌های خبری ایرانیان در سوئد، در حالی که تحقیقات پلیس سوئد نشان می‌دهد متهم، یک تبهکار معروف است که سوابق مجرمانه متعددی در پرونده‌اش به چشم می‌خورد، وی تا کنون اتهام خود را انکار کرده اما از آنجا که پلیس شواهد و مدارک محکمی علیه او در اختیار دارد،  وی با دستور دادستان در بازداشت به سر می‌برد.

کد خبر 47417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز