سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
۰ نفر

شرکت ایرباس عکس‌هایی از مدل آزمایشی پهپاد رادارگریز اروپایی را منتشر کرد.

LOUT

به گزارش همشهری آنلاین شرکت ایرباس از سال ۲۰۰۷ تولید نمونه آزمایشی  پهپاد رادارگریز اروپایی به نام «لوت» (LOUT) را آغاز کرد و بعدها وزارت دفاع آلمان هم به این طرح پیوست.

این پهپاد هم از چشم رادار پنهان می‌ماند و هم پرتوهای حرارتی موتور آن بسیار اندک خواهد بود و چنان آرام پرواز خواهد کرد که شناسایی آن ناممکن خواهد بود.

اخیرا شرکت ایرباس عکس‌هایی از مدل آزمایشی پهپاد رادارگریز اروپای را منتشر کرده است. هم طول و هم فاصله دو بال این مدل ۱۲ متر است.

ایرباس می‌گوید نخستین پرواز آزمایشی این پهپاد در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود پهپاد لوت جزئی از «سامانه آینده نبرد هوایی» (FCAS) باشد که در آلمان، فرانسه و اسپانیا در حال ساخت است.

ایرباس در وب‌سایتش FCAS را اینگونه توصیف کرده است:‌ «اساس FCAS سامانه‌های سلاح‌هیا نسل آینده است که در آن هواپیماهای جنگنده نسل آینده با وسائل ترابری با کنترل از راه دور به عنوان فزونگر نیرو همراه می‌شوند. به علاوه، پلتفرم‌های سرنشین‌دار و بدون سرنشین ویژگی‌های یگانه‌شان را در اختیار توانایی گروهی قرار می‌دهند و در عین حال در همراهی با نیروهای متحد کاملا در حوزه‌هایی از زمین گرفته تا فضای سایبر عملیات بینابینی انجام دهند.  این «ابر رزمی هوایی» امکان اعمال توانایی‌های شبکه‌ای‌ همه پلتفرم‌های یکپارچه‌شده را فراهم می‌کند.»

لوت همچنین می‌تواند برای حمله به سامانه‌های راداری به کار رود. انتظار می‌رود کل «سامانه آینده نبرد هوایی» در سال ۲۰۴۰ آماده به کار شود.

کد خبر 474148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha