مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به این‌که از دلسوزان نظام و کشور انتظار می‌رود در جهت افزایش مأیوس کردن دشمنان قدم بردارند، نه این‌که ناخواسته در مسیر آنان حرکت کنند، به انتقادات برخی فعالان سیاسی به روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی پاسخ گفت.

حمید ملانوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، حمید ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور ضمن ابراز تعجب از انتقادات برخی فعالان سیاسی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی گفت: این انتقادات بعضا از سوی کسانی مطرح می‌شود که خود با فرایند رسیدگی به صلاحیت‌ها آشنایی کافی دارند. 

ملانوری افزود: کلیه اقدامات همچون گذشته در چارچوب قانون انتخابات و براساس رویه جاری در هیات‌های اجرایی انجام شده و طبق قانون کسانی که تایید صلاحیت نشده‌اند، مهلت داشته‌اند اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت تسلیم کنند تا در فرصت قانونی به اعتراضات آنان رسیدگی شود.

وی در ادامه بر لزوم پایبندی همه فعالان سیاسی، احزاب و ائتلاف‌های سیاسی انتخاباتی به قانون و چارچوب‌های تعیین‌شده در فرایند انتخابات تاکید کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ضمن دفاع قاطعانه از عملکرد صف و ستاد این وزارتخانه در عرصه انتخابات و تاکید بر هویت مستقل حقوقی هیات‌های اجرایی انتخابات از وزارت کشور گفت: چنانچه هریک از اعضای نظام انتخاباتی کشور مرتکب تقصیر یا عدول از وظایف قانونی خود شوند، راه‌های قانونی برای رسیدگی به آن در قانون پیش‌بینی شده است. 

وی ادامه داد: زیر سوال بردن کلیت نظام انتخابات کشور نتیجه‌ای جز سیاه‌نمایی، بی‌اعتبار کردن نظام مردم‌سالار دینی و نهایتا کاهش مشارکت در انتخابات نخواهد داشت و همه می‌دانیم که این همان چیزی است که دشمنان نظام و کشور در خارج به دنبال آن هستند. 

ملانوری اظهار کرد: بدیهی است که از دلسوزان نظام و کشور انتظار می‌رود با سخنان و اعمال خود در جهت افزایش مشارکت و مأیوس کردن دشمنان قدم بردارند، نه این‌که ناخواسته در مسیر آنان حرکت کنند.

کد خبر 474143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha